قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اروپا رد شده و ارزشی ندارد


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901670

سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اروپا را شامل تعصب یک جانبه و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران خواند و آن را اساسا مردود و بی فایده توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی در واکنش به قطعنامه مداخله جویانه روز گذشته (پنجشنبه) پارلمان اروپا گفت: این قطعنامه حاوی تعصب یک طرفه و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران است و از این رو اساسا مردود و بی فایده است.

کنعانی افزود: این مصوبه علیرغم ادعاهای مطرح شده در آن، لزوم برخورد با خشونت های سازمان یافته و تعرض به اموال عمومی و جان و مال مردم را با عناوین نادرست و ناعادلانه مورد انتقاد قرار می دهد که طراحان و محرکان اغتشاشات عمدتاً اصالت اروپایی خصومت های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

وی گفت: پارلمان اروپا با صدور این قطعنامه نشان داد که به رفتار گزینشی خود در قبال ملت بزرگ ایران ادامه می دهد، چرا که هیچ گاه این مجلس علیرغم ادعاهای بلندپروازانه خود، قطعنامه حقوق بشری در مخالفت با حداکثر تحریم های ضد بشری را تصویب نکرده است. علیه مردم ایران


تحقیقات درباره مرگ مهسا امینی ادامه دارد

کنعانی افزود: موضوع فوت خانم مهسا امینی که بر اساس مقتضیات قوانین داخلی و نظر بالاترین مقامات کشور و نه به خواست دیگران در حال رسیدگی است. پارلمان اروپا تنها بهانه ای است برای تداوم عناصر تندرو این مجلس با جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران آماده تعامل دوجانبه با همه کشورها بر اساس احترام و منافع متقابل است، اما با هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدودکننده علیه ملت ایران قاطعانه مخالف است. به نسبت دادن

دیدگاهتان را بنویسید