واکنش کنعان به مواضع مداخله جویانه آمریکا و اتحادیه اروپا


ساعت: 00:46
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898676

سخنگوی وزارت امور خارجه مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورها در قبال درگذشت خانم مهسا امینی را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورها در خصوص درگذشت خانم مهسا امینی، به والدین داغدار ایشان تسلیت گفت. و خانواده و مواضع مداخله جویان خارجی در قبال این حادثه ناگوار را محکوم کرد و به این کشورها توصیه کرد از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر پرهیز کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشورهایی که به خاطر سابقه طولانی جنگ و خشونت در جهان شناخته می شوند، صلاحیت و مشروعیت تبلیغ حقوق بشر را به دیگران ندارند، افزود: دولت آمریکا همچنان به سیاست شکست خورده فشار حداکثری و تروریسم ادامه می دهد. اقتصاد بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران است و نمی تواند با ادعاهای اثبات نشده و اتخاذ مواضع متقلبانه خود را حامی مردم ایران نشان دهد.

کنعانی با تاکید بر اینکه حقوق بشر بر اساس باورها و ارزش های دینی و تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران ارزش و جایگاه ذاتی دارد، افزود: جای تاسف است که برخی کشورها با استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر از حادثه مورد بررسی استفاده می کنند. فرصتی برای پیگیری اهداف و خواسته های سیاسی خود علیه دولت و ملت ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دستورات لازم برای بررسی دقیق و شفاف این حادثه تلخ از سوی مقامات ارشد قوه مجریه، قضاییه و مقننه کشور صادر شده است، گفت: رویکرد دوگانه احزاب غربی و چشم بستن آنها بر جنایات مستمر متحدانشان، این امر در تمام نقاط جهان از جمله علیه ملت مظلوم فلسطین، تنها به افشای نفاق غرب در موضوع حقوق بشر کمک خواهد کرد.

کنعانی در نهایت به این گروه از دولت‌ها توصیه کرد که وضعیت اسفناک حقوق بشر در کشورهای خود را اصلاح کنند و از تلاش‌های بی‌ثمر برای ایجاد ناآرامی در کشورهای دیگر دست بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید