بیش از 13 هزار زائر اربعین دچار گرمازدگی شدند


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896669

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با دانا گفت:

سخنگوی سازمان امداد اورژانس کشور گفت: 13 هزار و 377 نفر دچار گرمازدگی شده اند و بسیاری از افراد با علائم گرمازدگی به مراکز اورژانس مراجعه کرده اند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان امدادرسانی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با اشاره به گرمازدگی تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی گفت: 54 هزار و 589 زائر به مراکز امداد رسانی مراجعه کردند. که در آن 52 هزار و 8 مورد مداوا و موفق به ادامه سفر شدند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور؛ 13 هزار و 377 نفر دچار گرمازدگی شدند و بسیاری از افراد با علائم گرمازدگی به مراکز اورژانس مراجعه کردند..

وی با بیان اینکه بیشترین گرمازدگی در استان ایلام و مرز مهران مشاهده شده است، تصریح کرد: به همین منظور سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در این مرز مستقر شده و برای مردم تا جایی که بتوانند از طریق جاده با سرم تراپی کار فوری انجام شود. و احیا.برای ادامه.

وی در ادامه یکی از مشکلات اصلی زائران در راهپیمایی اربعین امسال را مشکل گرمازدگی عنوان کرد و افزود: در این راستا 100 تخت در پست مرزی مهران در نظر گرفته شده است و در صورت بازگشت زائران با علائم سرگیجه. سردرد یا علائمی مانند سرماخوردگی، اسهال و سرفه باید به اولین تیم پزشکی مستقر در مرزها مراجعه کرده و علائم خود را اعلام کنند تا دستورات پزشکی لازم به آنها داده شود..

هادی با بیان اینکه در مراکز درمانی مستقر در مرزها به اندازه کافی پزشک و کادر درمانی وجود دارد، گفت: بیمارانی که علائم سرماخوردگی دارند هنگام مراجعه به محل سکونت خود از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از پوشیدن دستکش خودداری کنند. و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سخنگوی اورژانس بیان کرد: عمدتاً برای این سرماخوردگی ها نگرانی خاصی وجود ندارد زیرا این مشکل ناشی از قرار گرفتن زائران در هوای سرد و گرم است، زائران در هوای گرم پیاده روی می کنند و زمانی که برای استراحت وارد موکب ها می شوند در معرض سرما قرار می گیرند. هوا سرد هستند و این باعث سرماخوردگی می شود.



دیدگاهتان را بنویسید