زائران در پیاده روی اربعین با این راهکارها دچار گرمازدگی نمی شوند


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895986

مریم موسوی زاده گفت: زائران اربعین می توانند با رعایت نکات بسیار ساده طب سنتی از خود در برابر گرمازدگی محافظت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم موسوی زاده کارشناس طب سنتی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: دمای هوای عراق بسیار بالاست و زائران مراقب گرمازدگی باشند.

وی ادامه داد: سالمندان و کودکان در معرض گرمازدگی قرار دارند.

موسوی زاده افزود: این روزها فصل لیموترش تازه است و ماندگاری آن در خارج از یخچال 10 تا 15 روز است.

این متخصص طب سنتی بیان می کند: زائران اربعین لیموی تازه را به همراه داشته باشند و در مسیر هر آبی که می نوشند، لیمو ترش بریزند.

وی با بیان اینکه گلاب برای جلوگیری از گرمازدگی نیز توصیه می شود، گفت: نمازگزاران اربعین برای جلوگیری از گرمازدگی می توانند گلاب را در آب خود قرار دهند.

موسوی زاده با اشاره به اینکه تخمه تخم مرغ شربتی نیز ساعت ها آب را در بدن نگه می دارد و برای پیشگیری از گرمازدگی بسیار توصیه می شود، ادامه داد: نمازگزاران اربعین می توانند این تخم مرغ های شربتی کوچک را با خود ببرند. آن را به آب خود اضافه کنید و بنوشید، این دانه ها آب را ساعت ها در بدن حفظ می کنند و از تشنگی مفرط جلوگیری می کنند و از گرمازدگی جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: خاکشیر یک داروی سنتی برای روزهای گرم تابستان بوده و هست و زائران اربعین نیز می توانند از این ترکیب برای جلوگیری از گرمازدگی استفاده کنند.

این متخصص افزود: استفاده از کلاه در حین راه رفتن احتمال گرمازدگی را بسیار کاهش می دهد.

موسوی زاده با بیان اینکه نوزادان و شیرخواران در هوای گرم بیشترین آسیب را می بینند، ادامه داد: اگر در این سفر حتما کودکان را همراه خود می برید، نسبت به تشنگی، آفتاب و گرمازدگی آنها حساس باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آب و لیموترش بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از گرمازدگی و عدم نیاز به شکر است که این ترکیب باعث سلامت زائران می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید