گرمازدگی مشکل اصلی زائران در سفر اربعین است


ساعت: 18:59
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896467

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 10 هزار و 800 زائر اربعین حسینی دچار گرمازدگی شده اند و در مجموع تیم های بهداشتی و درمانی به 31 هزار و 444 زائر در مرزها خدمات ارائه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر بهرام عین اللهی روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در گفتگو با خبرنگاران افزود: تجهیزات و پرسنل کافی را برای پایانه ها و تاکنون 932 کارمند مستقر شده اند.» آن را به پایانه ها آوردیم.

وی بیان کرد: اکنون مشکل اصلی مشکل گرمازدگی است که از زائران تقاضا داریم شبانه تردد کنند تا مشکلی نداشته باشند و احتیاط های لازم را انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زائران در میانه راه کلاه به سر کنند و نوشیدنی بنوشند و پس از پیاده روی کمی استراحت کنند.

دکتر عین الهی گفت: اکنون جمعیت در مرزهای مهران و خسروی زیاد است اما از نظر بهداشتی و خدماتی نیروها مشغول کار و فعال هستند.

وی افزود: اولین و مهمترین مشکل در گرمازدگی انتقال به محیط خنک است که برای آن از اتوبوس و کولر و لانه سرد و اتوبوس آمبولانس استفاده می کنیم.

وی گفت: افراد گرمازدگی در صورت احساس ناخوشی با سرم درمان می شوند و در صورت نیاز به درمان تخصصی نیز به مراکز درمانی منتقل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید