آخرین روزهای برگزاری پیاده روی اربعین در کرمانشاه/ از ادامه خدمت رسانی به زائران تا اجرای محدودیت خروج


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897933

کم کم به روزهای پایانی همایش پیاده روی اربعین نزدیک می شویم و به نظر می رسد گستردگی این سفره پربرکت در حال جمع شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، پس از فروکش شیوع کرونا در سال جاری شاهد از سرگیری همایش پیاده روی اربعین بودیم که خوشبختانه با استقبال خوب ملت ها از جمله مردم ایران مواجه شد.

پیاده روی اربعین امسال مصادف با تعطیلات مدارس و دانشگاه ها بود که حضور این افراد را آسان کرد.

از سوی دیگر، بازگشایی مرزهایی مانند پایانه مرزی خسروی باعث سهولت تردد بازدیدکنندگان و کاهش ازدحام مرزها شده است و سرویس‌دهندگان مختلف برای ارائه خدمات بهینه تلاش کرده‌اند.

هم اکنون چه خوب و چه بد این اجتماع عظیم مردمی رو به پایان است و امیدواریم تجربه مساعدتری از خدمت و خاطره ای شیرین برای زائران اربعین و آثار مادی و معنوی آن باشد. برکات با همه چیز تقسیم خواهد شد.

در این راستا با توجه به اینکه مرز خسروی میزبان زائران اربعین است، مردم و مسئولان استان کرمانشاه نیز در ارائه خدمات آبرومندانه به زائران تلاش کردند.


423cf1af c2b7 4b2c acc4 a707873ef3cb خبر خاکستری


حرکت 241 هزار زائر اربعین از خسروی به عراق

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 241 هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی وارد عراق شدند.

وی افزود: روز گذشته بیست و ششم شهریور ماه امسال، روز اربعین، یک هزار و 86 زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین در شبانه روز گذشته 26 هزار و 108 زائر اربعین به کشور بازگشتند.

به گفته کرمی، در 24 ساعت گذشته 92 مسافر خارجی از مرز خسروی عازم عراق شدند و 188 مسافر خارجی دیگر نیز از این مسیر وارد ایران شدند.


c0957c80 4978 46aa 99d9 6be909ac8375 خبر خاکستری


اسکان 52 هزار زائر اربعین هلال احمر کرمانشاه/ 95 درصد موارد امدادی زائران به دلیل گرمازدگی

محمد باقر محمدی نیز در گفتگو با مرصاد گفت: از زمان باز شدن مرز با خسروی تاکنون بیش از 52 هزار زائر در کمپ های هلال احمر استان کرمانشاه اسکان یافته اند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در زمان هجوم زائران مرز خسروی به صورت شبانه روزی باز نبود، گفت: در آن زمان 800 چادر در چهار نقطه شهرستان قصرشیرین برپا کردیم. همچنین در مرز خسرو.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه کمپ در شهرک کسرشیرین آماده اسکان موقت زائران عزیز است، خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک سنگین حاکم بر جاده های استان و خستگی زائران، از سوی دیگر از آنان تقاضا داریم که در مسیرهای استان حضور داشته باشند. موکب ها و کمپ های موقت جمعیت هلال احمر استراحت کوتاهی داشته باشید.

محمدی با اشاره به تداوم خدمت رسانی به زائران افزود: با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی و تردد خودروها در جاده ها از مرز خسروی و مبادی ورودی استان تا خروجی، نیروهای عملیاتی در 23 پایگاه های ثابت و موقت و همچنین بالگرد شبانه روزی آماده کمک در صورت بروز حادثه.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر همراه با نیروهای علوم پزشکی در حال ارائه خدمات هستند، خاطرنشان کرد: از نظر امدادی و نجات حدود دو هزار مورد امدادی زائران وجود دارد که علت بیش از 95 درصد آن گرما بوده است. فوت کردن، دمیدن.

این مسئول بر ادامه روند خدمات رسانی به زائران اربعین تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تا پایان بازگشت اباعبدالله الحسین(ع) آماده پاسخگویی و امداد رسانی به زائران است. .


89d6a01b 916a 46b1 ba67 61a186970e25 خبر خاکستری


ترافیک ایمن و روان بر جاده های کرمانشاه حاکم است

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مرصاد در تشریح آخرین وضعیت جاده های استان کرمانشاه گفت: با توجه به موج بازگشت زائران از راهپیمایی اربعین در حال حاضر ترافیک نیمه سنگین، حجیم اما روان در محورهای مواصلاتی حاکم است. استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: هم اکنون محورهای قصرشیرین به کرمانشاه و کرمانشاه به کنگاور تردد بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائران پس از شرکت در مراسم اربعین قصد بازگشت به کشور را دارند و احتمال خستگی جسمی و خواب آلودگی برای آنان وجود دارد، از آنان می خواهیم قبل از حرکت استراحت کافی داشته باشند.

سرهنگ داسگیب تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه بخشی از رانندگی در شب انجام خواهد شد، از مصرف قرص های خواب آور و همچنین بازدید و کنترل قطعات فنی خودرو از قبیل چراغ، ترمز و … خودداری کنند. اطمینان از ایمنی خود را در جاده رعایت سرعت مطمئن.

وی ادامه داد: رانندگان در صورت مشاهده تابلوی مناطق مسکونی در جاده باید تمرکز کنند زیرا امکان عبور عابران پیاده و افراد محلی از این منطقه وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: بحمدالله طی روز گذشته تنها چند تصادف جزئی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه داشتیم.

وی گفت: نیروی انتظامی تا پایان زیارت اربعین به صورت شبانه روزی در جاده ها حضور دارد و آماده ارائه هر نوع خدمت رسانی است.


b4cee507 2320 4232 82bf 797ffed0d6a0 خبر خاکستری


بازگشت 170 هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی / خروج از مرز فقط به صورت کاروانی و با مجوز حج و زیارت امکان پذیر است.

مرصاد محمد حیدری در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: زائران شبانه روز از پایانه مرزی خسروی به کشور باز می گردند و زائران با رسیدن به منظریه عراق می توانند از طریق مرز خسروی وارد کشور شوند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تردد در این مرز به صورت عادی و مدیریت شده انجام می شود گفت: زائران پس از مهر گذرنامه به محض ورود به پایانه مرزی خسروی توسط راهنماهای مستقر در دروازه ها راهنمایی می شوند.

وی با بیان اینکه برای جابه جایی زائران مشکلی وجود ندارد، افزود: اتوبوس، واگن و واگن کافی برای انتقال زائران به مقصد مورد نظر در مرز خسروی شامل 12 دستگاه اتوبوس به تهران و شهرستان ها وجود دارد و مسافران نیز از مرز جابجا می شوند. با اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی به شهر کسرشیرین به صورت رایگان.

فرماندار کسرشیرین خاطرنشان کرد: بیش از 170 هزار زائر از مرز خسروی به کشور بازگشتند.

این مسئول گفت: تمامی موکب ها، امامزاده ها و مدارس همچنان در حال خدمت رسانی و خدمات رسانی به زائران هستند و این خدمت رسانی تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از این پس طرف عراقی تنها به صورت کاروانی و با هماهنگی سازمان حج و زیارت مجوز خروج از مرز را صادر می کند، بنابراین زائران دیگر نیازی به تشرف به صورت انفرادی ندارند.

حیدری در خصوص ارائه خدمات به زائران افزود: از ابتدای تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی، نیروی انتظامی، مرزبانی و پلیس راه و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و همه وجود داشته است. کارگزاران خدمت جهادی و عشق به امام حسین هستند الف) سر کار بودند. هرچند مشکلات و خلأهایی وجود داشت که انشالله سال آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش مرصاد نیوز، امیدواریم همانطور که در روزهای پایانی همایش پیاده روی اربعین هستیم، هریک از ما از این قرائت گسترده بهره مند شویم و از اعمال و برکات آن بهره مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید