استخدام خادم برای کارهای منزل بهتر است یا خدمتگزاری در راهپیمایی/پیاده روی اربعین یا خدمت به زائران؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، اربعین صحنه عشق است، گویی تمام وجود نمازگزاران و خادمان اربعین جز محبت حسین (علیه السلام) چیزی نمی بینند و نمی دانند و با همه مادیات خود وارد میدان اربعین می شوند. دارایی های معنوی، جسمی و معنوی.

یکی از صحنه های دل انگیز اربعین چیدمان موکب ها در جاده و خدمت رسانی به زائران توسط خادمان حسینی است که جلوه های بسیار زیبایی را به وجود می آورد.

در این گزارش با دو کنیز در موکب حضرت صاحب الزمان (عج) صحبت کردیم تا از صحنه های عاشقی در موکب های اربعینی بیشتر بدانیم.

واقعیت زیارت اربعین قابل توضیح نیست!

فاطمه حیدری دانشجوی دکتری شهرسازی و از مدیران کل شهرداری تهران که یکی از حاضران موکب حضرت صاحب الزمان (عج) از نجف تا کربلا بود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: : این موکب در سال 1392 تاسیس شده و در عمود 828 واقع شده و دارای کارکنانی از استان ها می باشد. با کشور عزیزمان ایران که در ایام اربعین به نمازگزاران امام حسین (ع) خدمات ارائه می کند، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین (ع) مردم را از هر قشری جذب می کند، خاطرنشان کرد: در این موکب بانوانی حضور دارند که از دورافتاده ترین روستاهای کشور آمده و با پخت نان و آش محلی از زائران پذیرایی می کنند.


aadd4a2b 436b 45c7 9281 c7f7b8ee7c84 خبر خاکستری

این خادم اربعین گفت: در قسمت بانوان موکب صاحب الزمان(عج) خدماتی از قبیل اسکان، غذا، فوریت های پزشکی، ماساژ و پاسخگویی به مسائل شرعی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه خدمت به خادمان اربعین در گرمای 45 درجه یکی از اسرار عالم است، تصریح کرد: هیچکس نمی تواند واقعیت حضور ایشان در پیاده روی اربعین را تفسیر کند چرا که مظهر سختی و مشقت است و جایی که زائران و خادمان (منازل شخصی) بودند. ) مظهر آرامش و آسایش است و اینکه چرا افراد باید شرایط بد را به خوب ترجیح دهند تنها در یک کلمه «عشق» خلاصه می شود.

حیدری که یکی از مدیران کل شهرداری تهران است، ادامه داد: اگرچه خودم به دلیل کارگر بودن نمی توانم کارهای خانه ام را انجام دهم و برای آن خادم می آورم، اما عشق و مغناطیس حسینی مرا به اربعین و توالت و نظافت وا می دارد. حمام موکب برای استفاده نمازگزاران امام حسین (ع).

خستگی شگفت انگیز!
وی تاکید کرد: تداعی نام شهدا با نام امام حسین (ع) باعث می شود شرکت کنندگان در موکب با جان و دل به این زائران خدمت کنند.

این خادم اربعین در پاسخ به این سوال که آیا هیچ وقت خستگی موکب باعث نشد که دست از کار خادمی بردارید؟ وی گفت: کار در موکب بسیار طاقت فرسا است و این طبیعی است اما هیچ وقت به این فکر نکرده ام که از موکب خارج شوم و بروم.

حیدری با بیان اینکه «زائر همیشه حق است» شعار زائران است که البته باید همیشه این شعار را برای خود تکرار کنند، تصریح کرد: خادم به قصد خدمت به کربلا اعزام شد و باید همیشه در خدمت زائران باشد. بنابراین او باید برای هر ملاقاتی آماده باشد

خانواده در خدمت حسین (ع)
وی با اشاره به اینکه همسر و فرزندانش در این سفر همراه او هستند، گفت: ما خانواده ای در خدمت امام حسین(ع) هستیم و احساس می کنیم خود حضرت اباعبدالله(ع) مردم را دعوت می کند.

این خادم اربعین، کار موکب را برای بانوان بسیار سخت توصیف کرد و گفت: عشق به امام حسین (ع) و ایمان قلبی آنچنان به زنان نیرو می دهد که با همه سختی ها روبرو می شوند و پای کار می ایستند.

d3900597 7c89 4c67 8ffb 22b19e3959ad خبر خاکستری

حیدری با بیان اینکه بیماری کرونا دو سال مانع از حضور آنها در اربعین شد، یادآور شد: باید تک تک لحظات اربعین را گرامی بداریم چرا که کرونا انگیزه ای برای ما بود که این امکان وجود دارد که هر شرایطی این مراسم معنوی را از اربعین بگیرد. ما

وی با اشاره به ارتباط مقامات ایرانی و عراقی خاطرنشان کرد: عراقی ها مردمی بسیار شفاف و مخلص هستند که هر چه دارند در اختیار زائران قرار می دهند.

احساس خادم، عاشقانه و عاقلانه
زهرا شریفی از اساتید حوزه و یکی دیگر از خادمان اربعین در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه انسان ها به طور طبیعی وقتی به یک انسان کامل (امام حسین) خدمت می کنند، آرزوی کمال دارند، هر چه بیشتر خسته می شوند، بیشتر تجربه می کنند. احساس کمال رضایت بخش و دلپذیرتر است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به ایثارگران را بیشتر از پیاده روی دوست دارم، خاطرنشان کرد: پیاده روی یک احساس عاشقانه و عرفانی شخصی است، اما خادم یک حس عاشقانه و عاقلانه است، بنده این احساس را با بسیاری از ارادتمندان به اشتراک می گذارد و شاید عرفانی هم نباشد. اما در واقع این احساس را از همه جانبازان دریافت می کند.

3d1d6c60 01d7 470d 877e 7b5dd458bc7d خبر خاکستری

این خادم اربعین تصریح کرد: خود خادمان خدمت را انتخاب کردند و احساس می کنیم همه زائران بوی امام حسین(ع) می دهند و احساس می کنیم در حال خدمت به حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم.

شریفی با بیان اینکه خادمی یک کلاس اخلاقی و عرفانی برای مداحان امام حسین (ع) است، اظهار داشت: تمام سختی های حضور در موکب ها برای ما مرکز عبرت است و وقتی برمی گردیم احساس تغییر در خود می بینیم که بسیار است. جذاب در مورد ما

وی با اشاره به اینکه وقتی کارها پیچیده می شود انگار یک نیروی نامرئی همه چیز را سامان می دهد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی در موکب مشکلی پیش می آید و به زائران قول می دهیم سال آینده آن را حل می کنیم، اما می بینیم که در کمتر از چند ساعت این مشکل را جای دیگری برای ما حل می کند که دیدگاه امام حسین (ع) را نشان می دهد.

به گزارش بلاغ ، شاید برای افرادی که هنوز اربعین را تجربه نکرده اند این جملات باورنکردنی به نظر برسد که ممکن است زنی که در خانه کار نمی کند با این شرایط به عنوان خادم در موکب خدمت کند یا به امام حسین (ع) خدمت کند. برای تکمیل حس خوب پیاده روی، یک خادم زائر را فدای خود کنید، اما باید گفت که بله، همه اینها در اربعین حسین (ع) دیده می شود و انجام می شود، زیرا همه چیز در عشق خلاصه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید