بیش از 6 هزار زائر اربعین در منطقه ایرانشهر از خدمات درمانی بهره مند شدند


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896818

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ورود بیش از 6 هزار زائر به حرم اباعبدالله الحسین (ع) برای اولین بار از طریق پایانه مرزی ریمدان خبر داد و گفت: فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر. در اختیار بیش از 1 هزار زائر قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، اربعین امسال بسیار پرشورتر از سال های گذشته بود به گونه ای که هم صمیمیت دل مردم را به امام حسین (ع) تایید می کند و هم ضرورت خدمتگزاری را بیش از پیش نشان می دهد. این برای پرستندگان این عظمت است.

در واقع امروز ثواب خدمت به عبادت امام حسین (ع) کمتر از زیارت پیامبر اکرم (ص) به کربلا نیست.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مرزی ندارد

در همین رابطه سعید محدی راد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مردم مهمان نواز منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی هستند. سال

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به عنوان ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان با تکیه بر رسالت خود و فرهنگ اصیل و غنی مهمان نوازی در استان ما از تمام ظرفیت خود برای حفظ سلامت مردم استفاده می کند. میزبان ها

این مسئول بیان کرد: از ششم شهریور تا 19 شهریور 6 هزار و 723 نفر از پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شده اند که از این تعداد 175 نفر ایرانی، 6 هزار و 548 زائر پاکستانی و 876 نفر داخلی بوده اند که 164 نفر ایرانی و 712 زائر پاکستانی به میهن بازگشتند.

محدی راد خاطرنشان کرد: مرز ریمدان برای اولین بار پذیرای زائران اربعین حسینی بود و زیرساخت های لازم را در پایانه مرزی ریمدان نداشت اما از تمام ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای ارائه خدمات به زائران عزیز استفاده کردیم.

وی افزود: تاکنون 1173 زائر از خدمات فوریت های پزشکی این دانشگاه در پایانه مرزی ریمدان و مراکز مواصلاتی آن بهره مند شده اند. همچنین 6525 نفر توسط زائران قطره فلج اطفال و 59 مورد آزمایش مالاریا و کرونا از افراد مشکوک گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده خللی در روند خدمات درمانی منطقه ایجاد نشود و تمامی زائرین عزیز از مرز ریمدان به سلامت عبور کنند.

ارائه خدمات به بیش از هزار زائر اربعین پاکستانی

همچنین محمودرضا ناصح رئیس اورژانس و حوادث پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تیم های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای پوشش امدادی و بهداشتی مستقر هستند. از زائران اربعین در طول حضور در مسیر پیاده روی اربعین به بیش از هزار زائر در مرز اربعین خدمات فوریت های پزشکی ارائه کردند.

وی افزود: از 15 شهریورماه امسال تیم هایی با 12 دستگاه آمبولانس و 3 آمبولانس مجهز به 80 کارشناس فوریت های پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در دو مورد در مرز ریمدان و محورهای تردد زائران در منطقه مرزی اعزام شدند. ارائه خدمات و اطلاع رسانی زائران امدادی ابا عبدالله الحسین (ع) اهل پاکستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید