13 هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر خراسان جنوبی بهره مند شدند


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893193

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اعلام کرد؛

کاوسی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان گفت: 13 هزار و 893 نفر در یک سال گذشته از خدمات امدادی بهره مند شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمحمدعلی کاوسی ضمن تبریک هفته دولت گفت: هفته دولت یادآور جانفشانی های فرزندان پاک و گرانقدر انقلاب و همچنین احیای ایام خدمت پرشور شهیدان رجایی و باهنر است.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان در یک سال گذشته، افزود: در این مدت 11 هزار و 400 حادثه رخ داد و 13 هزار و 893 نفر از خدمات مختلف امدادی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه 17 هزار و 900 بسته معیشتی و سلامت بین نیازمندان استان توزیع شده است، گفت: این حرکت خیریه در طول سال به ویژه در مناسبت های مختلف با مشارکت خیرین و خانه های هلال استان انجام می شود.

کاوسی با اشاره به فعالیت بانک های سپرده گذاری تجهیزات پزشکی در استان گفت: این بانک ها برای کمک به کاهش آلام بشری و تحقق شعار «قدرت توانا در خدمت به نیازمندان» و همچنین حمایت از نیازمندان تأسیس شده اند. بیماران هستند و به تهیه تجهیزات پزشکی کمک می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 14 بانک سپرده تجهیزات پزشکی در استان خراسان جنوبی فعالیت می کنند، گفت: یک هزار و 685 نفر در سال گذشته از خدمات این بانک ها بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند در استان گفت: با همکاری خانه های حلال و کارکنان هلال احمر 3 هزار و 497 بیمار نیازمند از این اعتبارات بهره مند شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته در راستای کاهش آلام فقرا 35 فقره تسهیلات درمانی قرض الحسنه به بیماران نیازمند استان به مبلغ 820 میلیون تومان پرداخت شد. .

وی با اشاره به راه اندازی 212 خانه هلال در استان گفت: فعالیت خانه های هلال و تقویت آنها موجب تقویت و توانمندی مردم، ارتقای سطح آگاهی عمومی و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر حوادث می شود. و بلایای طبیعی

کاوسی با بیان اینکه ساخت سرپناه پنج خانوار نیازمند در روستای چا سالم نهبندان با مشارکت خیرین انجام شد، افزود: سال گذشته 10 رشته قنات در روستاهای نهبندان و سربیشه با وام 200 میلیون تومانی با مساعدت احیا شد. از خیرین

وی با بیان اینکه در راستای توانمندسازی و اشتغال جوانان دو کارگاه تصفیه آب با مشارکت خیرین هلال احمر راه اندازی شد، گفت: نصب 33 منبع ذخیره آب و نصب دو واحد آب شیرین کن در روستاهای مهل آباد و آنجا. همچنین از دیگر اقدامات هلال احمر است که در سال گذشته با کمک خیرین بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 13 هزار و 938 نفر از 706 دوره آموزشی همگانی هلال احمر بهره مند شدند، گفت: یک هزار و 993 ناجی غریق استان نیز آموزش های تخصصی امداد و نجات را فرا گرفتند. در قالب 87 دوره آموزشی

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته هزار و 400 نفر از خدمات سلامت محور و آموزشی مانور درمان اورژانس شهرستان قاین بهره مند شده اند، افزود: مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان نیز به 3 هزار و 307 بیمار خدمات متنوع ارائه کرده است. در این دوره

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 113 هزار و 933 نفر از خدمات بهداشتی 16 پست ثابت و تیم سحاب در استان بهره مند شدند، گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا، 26 هزار و 817 مکان عمومی در قالب شهید استفاده شد. طرح سلیمانی توسط بازرسان بهداشت زیر نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید