بیش از 6 هزار نفر در سیستان و بلوچستان ویزیت رایگان شدند/ هزار و 770 نفر از خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی بهره مند شدند.


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913344

دستان نیک بسیج جامعه پزشکی؛ پماد برای بیماران نیازمند؛

بسیجیان جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق محروم جنوب شرق کشور و ویزیت 6 هزار و 340 نفر در قالب تیم های عمومی و تخصصی مرهمی بر زخم نیازمندان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در راستای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی به منظور ارائه خدمات درمانی، آموزشی و بهداشتی تیم های تخصصی و عمومی پزشکان را به صورت داوطلبانه به اکثر افراد اعزام می کند. مکان هایی در قالب پروژه شهید رحمانون و حاج قاسم سلیمانی

ارائه خدمات بهداشتی شامل ویزیت و درمان بیمار، خدمات غربالگری دیابت و فشار خون، کاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوره پزشکی و روانشناسی، فیزیوتراپی، سونوگرافی و … از مهمترین برنامه های این طرح ها می باشد.

با اجرای این طرح، مستضعفان و مستضعفین در رشته های تخصصی قلب، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، ارتوپدی، داخلی، عفونی، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، اطفال، روانپزشکی، عمومی و بیهوشی و خدمات غربالگری بینایی شدند. فشار خون، طب سنتی اسلامی، مشاوره خانواده، دیابت و خدمات آزمایشگاهی.

خدمت به مردم رسالت اصلی بسیج است

فاطمه کمیلی جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بسیج مظهر اقتدار، پایداری و وحدت ملی ایران اسلامی و در تمام ادوار درخشان انقلاب اسلامی است، گفت: زمینه ساز سربلندی و اقتدار ملی در این مرز و بوم بود، تصریح کرد: محرومیت زدایی، خدمات رسانی به مردم و پیشگیری از بیماری در دورافتاده ترین و عقب مانده ترین مناطق از مهمترین اهداف است. از مراکز بسیج جامعه پزشکی در این منطقه وسیع.

وی به تداوم اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رعنمون اشاره کرد و افزود: بسیج جامعه پزشکی استان با اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و محروم در صدد رفع محرومیت از این مناطق است. مناطق.”

این مسئول با اشاره به اینکه خدمت به مردم رسالت اصلی بسیج است، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون با اعزام 157 اکیپ عمومی و تخصصی به مناطق فقیرنشین و دورافتاده استان، 6 هزار و 340 نفر ویزیت رایگان انجام شده است. آنها از داروهای رایگان بهره مند شده اند

وی افزود: با اعزام 117 تیم بینایی سنجی به نقاط مختلف استان، 831 نفر از خدمات رایگان چشم پزشکی بهره مند و ویزیت شدند.

این مسئول ادامه داد: با افتتاح 57 پایگاه سلامت، یک هزار و 866 بیمار از خدمات مختلف از جمله سنجش فشار و قند خون بهره مند شدند.

وی گسترش عدالت در حوزه سلامت را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این زمینه بسیج جامعه پزشکی در صحنه ها و موقعیت های مختلف در راستای کاهش آلام مردم بود. مرهم برای درمان بیماری آنها

کمیلی به ارائه خدمات دندانپزشکی به نیازمندان در این مدت اشاره کرد و افزود: 939 نفر با اعزام 61 تیم دندانپزشکی به اقصی نقاط استان ویزیت شدند.

وی آزادی زندانیان از اسارت را از دیگر خدمات این مجموعه دانست و به آزادی 4 نفر توسط خیرین اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 817 ماسک، 750 بسته خانگی، اهدای 30 جفت کفش و مرغ، توزیع 100 دستگاه پرس غذای گرم از دیگر خدمات ارائه شده است

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان بسیج جامعه پزشکی را در هر عرصه ای برای حفظ سلامت جامعه حضور موثری بیان کرد و افزود: 123 نفر با اهدای خون، اعزام تیم آموزشی به نقاط مختلف جهت آموزش بهداشت. پروتکل ها و فاصله گذاری بسیجیان به طور مداوم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش می کنند.

کمیل با بیان اینکه خدمت به مردم افتخار ما سربازان است، خاطرنشان کرد: بدون هیچ تردیدی وارد میدان شده ایم و در مناطق مختلف شهری و روستایی در حال ویزیت و تهیه داروهای رایگان هستیم. ارائه این خدمات رایگان محدود به هفته بسیج نبوده و در طول سال ادامه دارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید