12 هزار و 900 نفر از سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم از شبکه فاضلاب بهره مند شدند.


ساعت: 11:07
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892502

علیرضا قاسمی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به حوزه آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان دارد، گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 12 هزار و 900 نفر از مردم این استان از شبکه فاضلاب بهره مند شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در اتاق جلسات این اداره کل با اشاره به در ابتدای دولت سیزدهم پنج پروژه فاضلاب در زاهدان، زابل، زهک، چابهار و کنارک در استان فعال بود و پس از ده ماه با اضافه شدن فاضلاب ایرانشهر و کهک این تعداد به هفت پروژه فعال رسید.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه فاضلاب چابهار و کنارک اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شهر چابهار با 80 درصد پیشرفت فیزیکی ساخت و 5 کیلومتر شبکه فاضلاب و اعطای 2 مناقصه جدید با ظرفیت 100 متر تکمیل شده است. 10 کیلومتر شبکه فاضلاب این طرح امکان نصب حدود 4500 اشتراک جدید و افزایش شاخص بهره مندی شهروندان از 19 به 40 درصد را فراهم می کند.

این افسر مسئولیت احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کنارک در قالب پکیج با ظرفیت هزار متر مکعب در روز، عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ D شهر کنارک و برنامه ریزی را بر عهده دارد. افتتاح در پایان سال جاری با امکان واگذاری 500 انشعاب فاضلاب و آغاز عملیات اجرایی بخشی از شبکه فاضلاب کنارک با پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد و آغاز عملیات احداث ایستگاه الف کنارک در سال، پروژه ها و اقدامات قابل توجه دیگری در زمینه بهداشت نیز مورد اشاره قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه فاضلاب زابل و زهک افزود: بازسازی بخشی از شبکه فاضلاب شهر زابل با توجه به قدمت بیش از 20 سال و فرسودگی شدید لوله ها از بودجه استانی و داخلی انجام شده است. اعتبارات و اخذ مصوبه ماده 23 سیستم فاضلاب شهر زابل و افزایش دستور مربوط به مبلغ 5 هزار و 300 میلیارد ریال و افزایش حجم مربوط به بازسازی شبکه فاضلاب طبق توافق نامه نیز اعمال می شود. .

به گفته قاسمی، 18 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان زهک مصوب و 3 میلیارد تومان تاکنون اعطا شده است و این در حالی است که 13 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پروژه است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در طرح فاضلاب زاهدان گفت: با احداث شبکه فاضلاب در قسمتی از غرب شهر زاهدان با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی و احداث خط انتقال با پیشرفت 20 درصدی، شرایط برای نصب فراهم شد. 2300 فاضلاب جدید اشتراک و بهره مندی 12000. برخی از شهروندان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، با توجه به پیگیری های انجام شده در خصوص پروژه فاضلاب ایرانشهر، با تصویب 190 میلیارد ریال اعتبار برای شروع پروژه، ریدیفدار و پروژه فاضلاب شهر کوهک با تعیین وقت قبلی مشاور و انعقاد قرارداد اجرای 3 رئیس ایستگاه پمپاژ.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید