بیش از 13 هزار زائر پاکستانی راهی مشهد و قم شدند


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896330

ریمدان مدیر پایانه مرزی گفت: از اول محرم تاکنون بیش از 13 هزار زائر پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شریف کریمی مدیر پایانه مرزی ریمدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: بر اساس اعلام ستاد اربعین 6 مرز غربی کشور به دلیل کمبود امکانات در آن سوی مرز بسته است.

وی ادامه داد: به همین منظور زائران پاکستانی را که از پایانه مرزی ریمدان وارد کشور می شوند به شهرهای مقدس قم و مشهد منتقل می کنیم و در صورت باز شدن مرزهای غربی کشور، زائران پاکستانی برای ورود به مرزهای غربی کشور منتقل می شوند. عراق.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی ریمدان وارد کشور می شوند، تصریح کرد: از اول محرم تاکنون بیش از 13 هزار زائر پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور شده اند.

کریمی انتقال زائران پاکستانی از ابتدای پایانه مرزی ریمدان به شهرهای مقدس مشهد و قم را به سرعت در حال انجام دانست و خاطرنشان کرد: روزانه بین 20 تا 25 اتوبوس برای جابجایی زائران پاکستانی در حال انجام است.

مدیر پایانه مرزی ریمدان با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل زائران پاکستانی از سراسر استان به این نقطه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: این ناوگان انتقال زائران پاکستانی به نقاط اعلام شده اتوبوس های ناوگان شهری بوده است. آنها در چابهار نیستند و بخشی از کل ناوگان استان در این بخش فعالیت می کنند.

کریمی با بیان اینکه زائران پاکستانی تنها چند ساعت در مرز معطل می شوند تا به مقاصد تعیین شده منتقل شوند، در این چند ساعت به زائران خدمات رسانی می کنند.

مدیر پایانه مرزی ریمدان با اشاره به اینکه ورود زائران پاکستانی از چند روز قبل از اربعین به کشور ادامه دارد، یادآور شد: زائران پاکستانی در نظر دارند حداقل چند روز فرصت داشته باشند تا از مرزهای شرقی کشور خود را به مرزهای غربی برسانند. شرکت در مراسم اربعین

وی با بیان اینکه خروج زائران پاکستانی از کشور موقتی است، تصریح کرد: به دلیل وجود شهرهای زیارتی مانند شهرهای مقدس قم و مشهد، زائران به یکباره از مرزهای غربی به مرزهای شرقی کشور منتقل نمی شوند. و خروج از ایران برایشان راحت تر است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید