تاج: مردم مربی خارجی می خواهند/ فلیکس سانچز انتخاب تیم ملی است

مهدی تاج در خصوص کناره گیری برخی از گزینه های ایرانی از سرمربیگری تیم ملی گفت: فدراسیون باید از بهترین ظرفیت خود استفاده کند و وظیفه ما دعوت از مربیان توانمند بود. اگر سرمربی آماده نباشد، فدراسیون از گزینه های دیگر خود استفاده می کند. البته در نظرسنجی مردم مربی خارجی می خواهند اما مربیان خوبی در کشور داریم که می توانند تیم ملی را مدیریت کنند. نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ملاقاتی با مخبر معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؟ وی گفت: باید از همه گزینه ها و دولت برای اتخاذ بهترین تصمیم استفاده کنیم. ما هم دنبال دیدن آقای محبر بودیم. ما توانایی های داخلی و خارجی داریم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم. اگر امروز تیم ملی را تشکیل دهیم به دلیل اینکه در لیگ قرآن هستیم نمی توانیم بازیکنی را در اختیار سرمربی قرار دهیم. در فروردین 2 بازی دوستانه داریم و تا 7 اسفند سرمربی را معرفی می کنیم. بازیکنان فوتبال از امکانات کشور ما اطلاع دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که گزینه های خارجی مد نظر آنها کدامند و آیا فلیکس سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر جزو گزینه هاست؟ وی گفت: گزینه های ایرانی مطرح شد. فوتبالیست ها ظرفیت کشور را می شناسند و در لیگ برتر هم حضور دارند. مربیان خارجی هم هستند که یکی از آنها سرمربی سابق قطر (فلیکس سانچز) است. ما همچنین تعدادی مربی داخلی داریم که مشغول به کار هستند. تیم ملی جایگاه بهترین هاست و بهترین ها هم برای تیم ملی انتخاب می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط با دلار مشکلی برای جذب مربی خارجی وجود ندارد؟ وی گفت: برای انتقال پول به دلار مشکل خواهیم داشت. همچنین ما نمی خواهیم مانند پرونده Wilmots باشد و نباید پرداخت را به تاخیر بیندازیم. فیفا می گوید قراردادها باید برخلاف قوانین آنها باشد.

تاج در پایان افزود: اگر سه ماه حقوق پرداخت نشود و فردی به فیفا شکایت کند، می تواند بر اساس این بند تمام پول خود را بگیرد. استراماچونی، کالدرون، ویلموتس و برونکو از این بند استفاده کردند و ما نمی خواهیم وارد این موضوع شویم. ما باید مطمئن شویم که می توانیم این پول را به طور کامل تضمین کنیم. اگر مطمئن نیستیم، قطعا به سراغ گزینه داخلی خواهیم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید