تاریخچه اسطوره تخت جمشید از سازمان جنگل و آب و کمک به زادگاه پدرش می خواهد + فیلم

زمان: 21:45
ارسال شده در: 1400/08/03
کد خبر: 1778982

حمید استیلی ، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ، در دیدار با رئیس سازمان جنگل ، مرتع و آبخیزداری کشور ، خواستار اجرای طرح مدیریت آبریز و دیوار ساحلی در روستای پدرش (روستای سرابی ، شهرستان سراب).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید استیلی ، فوتبالیست سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که هدف فراموش نشدنی او برای آمریکا در جام جهانی فراموش نشده است ، از رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری خواست برای اجرای آبگیر برنامه های مدیریتی و تکمیل پروژه ساحل دیوار در روستای پدرش.) این یک سراب بود.

حمید استیلی در دیدار با مسعود منصور گفت: روستای استیلی از توابع شهرستان سراب آذربایجان شرقی چند سالی است که به دلیل تغییر اقلیم و کاهش بارندگی با خشکسالی مواجه است و اجرای طرح های مدیریت آبخیزداری توسط سازمان جنگل ها می تواند به کشاورزی و کشاورزی کمک کند. دامداری در این روستا اساساً کند ؛ همچنین پروژه دیوار ساحلی این روستا ناتمام بوده و نیازمند کمک کارکنان است.

بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که می توان از او به عنوان مدیر حوضه آبریز نیز نام برد ، افزود: کسانی که از منابع طبیعی و خاک و آب این کشور محافظت می کنند و جان خود را برای حفاظت از آب و خاک از دست می دهند. ” آنها شهید محسوب می شوند.

رئیس سازمان مدیریت جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پس از شنیدن سخنان حمید استیلی و درخواست وی از سازمان برای اجرای طرح‌های مدیریت حوزه‌های آبخیز و دیوار ساحلی در زادگاه پدری خود، گزارش مختصری از منابع طبیعی کشور و استیلی به عنوان حامی طرح آبخیزداری.

مسعود منصور همچنین گفت: ورزشکاران محبوب مردم هستند و می توانند اهمیت حفاظت از آب و خاک را برای افکار عمومی توضیح دهند تا همه در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به حمید استیلی گفت: سالانه 250 میلیون متر مکعب خاک به مخازن سدها وارد می شود. برای ملموس شدن این مقدار باید گفت که حجم مخزن سد امیرکبیر (سد کرج) 204 میلیون متر مکعب است ، به این معنا که ما هر سال یک سد کرج را از دست می دهیم.

منصور، پیشگیری در منابع طبیعی را بهتر از درمان توصیف کرد و افزود: برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، فرسایش خاک و غیره نیازمند اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی هستیم و افراد مردمی و خوشنام جامعه می توانند از آب و خاک جلوگیری کنند. کشور. پیشگیری در نابودی زمین نقش دارد.

رئیس سازمان جنگلها در ادامه به اهمیت پروژه های مدیریت حوضه های آبخیز و سفره های زیرزمینی اشاره کرد و آن را یکی از پروژه های اصلی و اولویت دار سازمان جنگل ها دانست.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به کارکردهای اقدامات در این طرح ، امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش ، پس از دیدار حمید استیلی با دکتر منصور ، استیلی از موزه منابع طبیعی سازمان دیدن کرد و یادبودی را در دفتر موزه نوشت.

شایان ذکر است چند سالی است که موضوع حل مشکل با وام مدیریت حوزه آبریز و دیوار ساحلی روستای استیل در شهر سراب یکی از فعالیتها و مطالبات مردم شهر بوده است. این روستا در روستای فولاد شهرستان سراب کار پاره وقت انجام شده است که نیاز به وام دو میلیارد تنی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید