تاکید رئیس جمهور بر رعایت عدالت در پرداخت حقوق و مزایا

سید ابراهیم رئیسی بر ایجاد انگیزه مثبت و سازنده در کارکنان اداری تاکید کرد و معتقد است انصاف در پرداخت حقوق و مزایا در ادارات یکی از مهمترین عوامل ایجاد انگیزه و افزایش بهره وری در ادارات است.

رئیس جمهور با اشاره به وظیفه و تاکید رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تحول و انعطاف در ساختار اداری کشور در چارچوب ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری، اتخاذ تصمیمات معقول و جدیت در ساختار اداری کشور را مورد توجه قرار داد. اجرای آنها برای ایجاد تحول در نظام اداری ضروری است.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به قانون ارتقای سلامت اداری به عنوان یکی از قوانین بسیار خوب و جا افتاده اما مغفول در نظام اداری کشور بر تلاش بیشتر برای اجرای آن تاکید کرد.

رئیس جمهور ایجاد نظام های یکپارچه اداری را اقدامی بسیار مفید و موثر برای ارتقای سلامت اداری دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از همه توان برای تکمیل هر چه سریعتر دولت هوشمند، ایجاد انگیزه مثبت و کافی در کارکنان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند

آیت‌الله رئیسی با تاکید مجدد بر اهمیت دو عامل ایجاد عدالت در پرداخت‌ها و ارتقای سلامت اداری، برای ارتقای کارایی نظام و سازمان اداری کشور، اقدامات انجام شده برای دستیابی به تحول در نظام اداری و ارتقای بهره‌وری در سال‌های اخیر را بررسی کرد. بررسی دو ساله اقدامات اتخاذ شده و انجام شده برای تحقق این اهداف نیز کافی نیست.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان اداری و کار برای رفع موانع و مشکلات توسعه و ارتقای بهره وری در نظام اداری کشور تاکید کرد.

در این جلسه با توجه به افزایش پیچیدگی محیط و سازمان، بازنگری های انجام شده در آیین نامه قبلی اختیارات و وظایف استانداران مربوط به سال 1377 به تصویب رسید.

بر این اساس اختیارات و وظایف استانداران ارتقا یافته است که برخی از انتصابات استانداران باید با موافقت استاندار انجام شود و نظارت بر این اختیارات بر عهده وزارت کشور خواهد بود.

این مصوبه به منظور افزایش مسئولیت و مشارکت مسئولان استانی، شهرستانی و مردم مناطق در حل مشکلات و آبادانی کشور که موضوعی کاملاً پذیرفته شده در قانون اساسی و تمامی رویکردهای نظام تلقی می‌شود، اتخاذ شده است. سازوکارهایی در نظر گرفته می شود که باعث ارتقای جایگاه و هویت نهادی استانداری می شود که یکی از مهم ترین این سازوکارها است.

دیدگاهتان را بنویسید