خسارات تعیین کننده میزان بیمه دریافتی کشاورزان و باغداران / پرداخت کامل مزایا تا دو ماه آینده است


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919741

معاون خدمات بیمه ای بانک چهارمحال و بختیاری:

رحیمی گفت: در مناطق همگن 40 درصد خسارت به یک نفر و 70 درصد به فرد دیگر وارد می شود که مشمول پرداخت غرامت بیمه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید رحیمی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی تصریح کرد: فعالیت در بخش کشاورزی به دلیل ارتباط آن با محیط زیست و شرایط اقلیمی و به دلیل اینکه این شرایط از عهده فعالان این بخش خارج است، بسیار پرخطر است.


وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری استانی است که در منطقه ای بسیار خطرناک واقع شده و سالانه متحمل خسارات بسیاری از عوامل اقلیمی از جمله خشکسالی، سرمای زمستان، سرمای بهاری، قرنطینه و بیماری های واگیردار، رانش زمین، زلزله، رعد و برق، سیل و… می شود. . در نتیجه بسیاری از محصولات زراعی و باغی و فعالیت های دامداری و گلخانه ای تحت تأثیر قرار می گیرند و این امر باعث خسارت می شود.


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی کشاورزان از سال گذشته نتوانسته اند بیمه زیان خود را دریافت کنند، گفت: کار ارزیابی خسارت در این استان به موقع و چهارمحال و بختیاری انجام شده است. از معدود استان هایی است که تا زمان تعیین شده کار ارزیابی را انجام داده است اما این غرامت ها باید به ستاد صندوق بیمه کشور ارسال و از طریق آن ستاد به حساب خود بیمه شده واریز شود.


رحیمی ادامه داد: بخش زیادی از این غرامت ها واریز شده است و این غرامت ها بیشتر مربوط به محصولات زراعی است، از نظر محصولات باغی فصل برداشت دیرتر از محصولات کشاورزی است اما در این زمینه سقف ارزیابی انجام شد و به صندوق بیمه ارسال شد.


وی یادآور شد: تقریبا 50 درصد سود به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی نیز در مدت زمان کوتاهی واریز می شود.


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همه مسئولان استان اعم از مدیریت بانک کشاورزی، سازمان جهاد استانی و سایر دستگاه ها پیگیر پرداخت خسارت هستند و در زمان بسیار کوتاه و سریعتر از سال های گذشته در حال انجام است.


رحیمی افزود: با توجه به اینکه کشاورزی امری تخصصی و علمی است و بیمه دانشی نوین است، در این راستا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی استان از نظر شرایط آب و هوایی و اقلیمی به مناطق همگن تقسیم می شود. و در این زمینه ها ارزیابی به همین ترتیب و با در نظر گرفتن خسارت وارده انجام می شود که می تواند بسیار وسیع بین 40 تا 80 یا 40 تا 90 درصد باشد و این بدان معنا نیست که در یک منطقه همگن همه افراد را یکسان بدانیم. .


وی ادامه داد: در مناطق همگن 40 درصد خسارت به یک نفر و 70 درصد به فرد دیگری وارد می شود که مشمول پرداخت سود می شود.


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هر مزرعه و باغی توسط ارزیابان بررسی می شود و مسائل مدیریتی و باغبانی بررسی و درصد خسارت لحاظ می شود.


رحیمی بیان کرد: در این زمینه انواع بیمه درآمد، هزینه، نتایج و غیره وجود دارد و آنچه در مورد محصولات بیمه می شود بیمه هزینه است یعنی هزینه تولید در نظر گرفته شده و در تعهد بیمه گذار منظور می شود. . در بیمه عملکرد بخشی از کار باغدار را شامل می شود و در قیمت های تضمینی لحاظ می شود که دولت حداکثر تعهد خود را بیمه گذار می داند.


وی با اشاره به اینکه بیمه درآمدی یکی دیگر از انواع بیمه هایی است که در ایران اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: در این نوع بیمه درآمد کشاورز محاسبه و تحت پوشش است و نیاز به بررسی جامع تری دارد و امیدواریم در این راستا در در آینده، اما اگر بخواهیم عملکرد واقعی کشاورز را بررسی کنیم و تعهد بدهیم، حق بیمه بسیار بالاست و ممکن است کشاورز دیگر نتواند آن را پرداخت کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید