کاهش دما در شهرکرد ادامه دارد/ کشاورزان و باغداران نسبت به برداشت محصول اقدام کنند


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901119

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

مهران چراغپور گفت: با توجه به کاهش دما در مناطقی مانند شهرکرد و بلداجی که حداقل دمای یک درجه سانتیگراد داشتند، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد و به کشاورزان و باغداران توصیه می شود هر چه سریعتر محصول خود را برداشت کنند. تا حد امکان..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: امروز شاهد رکوردشکنی افت دما بودیم و کمینه دما در مرکز استان به یک درجه سانتی گراد رسید و سردترین ایستگاه استان و سردترین نقطه کشور ثبت شد.


وی تصریح کرد: روند کاهش نسبی و تدریجی دما همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده آسمان صاف و در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق ابرهای کومولود ولی آسمان اکثرا صاف است.


چراغ پور از وزش باد در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: سرعت وزش باد در بعدازظهر افزایش می یابد و برای بعدازظهر امروز در برخی مناطق از جمله شمال شرق استان، شهرستان های شهرکرد، احتمال بارش گرد و خاک وجود دارد. سامان، بن، بخش‌هایی از بروجن دور از انتظار.


مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به کاهش دما در مناطقی مانند شهرکرد و بلداجی که حداقل دمای آن یک درجه سانتیگراد بود، احتمال خسارت به محصولاتی مانند لوبیا، ذرت، گیاهان دارویی و انگور وجود دارد. و به کشاورزان و باغداران توصیه می شود هر چه سریعتر محصول خود را برداشت کنند.


وی خاطرنشان کرد: در بقیه نقاط استان با توجه به ادامه روند نزولی دما حذف محصول توصیه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید