میزان حقوق دریافتی در رتبه بندی معلمان توسط خود شخص سنجیده می شود

میزان حقوق دریافتی در رتبه بندی معلمان توسط خود شخص سنجیده می شود

سید امیر شوشتری در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان استان گفت: اجرای آیین نامه های وزارت آموزش و پرورش، دو نماینده مجلس، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی انجام می شود. تهیه و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. به دفتر ارسال شد.
وی افزود: در این طرح پیشنهاد شده است که تمامی فرهنگیان واجد شرایط تا 31 شهریور در یکی از رتبه های پنج گانه کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، معاون آموزشی و مدرس معلم رتبه بندی شوند.
شوشتری تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده است این است که میزان حقوق دریافتی هر فرد توسط خود شخص سنجیده می شود. یعنی درصد افزایش حقوق هر فرد نسبت به حقوق خودش که به عدالت نزدیکتر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اجرای این طرح در خراسان رضوی رصد شد و فرم های مربوطه در سامانه LTMS بارگذاری شده است که از 31 شهریور 93 اجرا می شود و این طرح شامل کلیه قراردادی، رسمی، آموزشی و معلمان شاغل در آموزش و پرورش (مقوله آموزشی).
شوشتری با اشاره به اینکه کلیه همکاران واجد شرایط بر اساس امتیاز کسب شده در یکی از رتبه های مندرج در قانون قرار می گیرند، گفت: به این ترتیب 55 درصد از معلمان رسمی استان رتبه 3 تا 4 را کسب می کنند در حالی که در ابتدا دو نفر هستند. سالها سابقه کار در این شرکت «در طرح رتبه بندی پیش شرط دادن به معلمان، اما اکنون معلمان می توانند از ابتدا وارد طرح شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ضوابط رتبه بندی این طرح بر اساس شاخص های عمومی، تخصصی و تخصصی مندرج در آیین نامه خواهد بود، تاکید کرد: 76 هزار معلم در خراسان رضوی به استثنای افراد دارای قرارداد صرفا اداری و خرید خدمات هستند. در این طرح مشارکت داشته اند و با اجرای این طرح افزایش حقوق معلمان بین یک میلیون و 300 هزار تن تا 7 میلیون تن اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید