پرداخت مزایا به کارمندان برای انضباط‌بخشی است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه پرداخت مزایا به کارمندان به‌منظور انضباط‌بخشی انجام می‌شود، گفت: برخی دستگاه‌ها در مناسبتی، مزایای فراوان پرداخت کرده و برخی اصلا پرداخت نمی‌کردند که با این دستورالعمل برای این کار، قاعده‌ای اعمال و پرداخت‌ها در این سقف انجام می‌شود.



میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دولت در مناسبت‌هایی مانند اعیاد و ولادت‌ها، اظهار کرد: پرداخت مزایای جانبی مصوبه شورای حقوق و دستمزد بود که توسط معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد و این پرداخت در سقف اختیار دستگاه اداری مربوطه است.

وی با بیان اینکه این مصوبه به این معنا نیست که پرداخت را حتما بتوانند اختصاص دهند، ادامه داد: دستگاه متبوع برای پرداخت باید بودجه لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: نکته ما انضباط‌بخشی بود که برخی دستگاه‌ها در مناسبتی پرداخت بسیار داشتند و برخی اصلا پرداخت نداشته‌اند، خواستیم برای این کار قاعده‌ای اعمال و پرداخت‌ها در این سقف انجام شود.

لطیفی درباره اینکه آیا پرداختی‌ها برای نیروهای شرکتی هم اعمال می‌شود یا نه، گفت: نیروی شرکتی نیروی طرف قرارداد با دولت نیست و در حقیقت نیروی یک شرکت است، اما اگر مزایا در قرارداد بین نیرو و شرکت طرف قرارداد قید شده باشد باید اعمال شود.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید