تمرکز صنعت برق برای عبور از این زمستان / انضباط مالی در اجرای پروژه Madoon Peak 1402


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911157

مدیرعامل شرکت توانیر از برنامه ها و تمرکز صنعت برق کشور برای گذراندن موفقیت آمیز فصل سرما خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، «آرش کردی» در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت برق که به منظور بررسی تجربه عبور از پیک بار سال 1401 و تشریح برنامه های عبور از قله برق برگزار شد. تابستان 1402 در وزارت نیرو با اشاره به آغاز دوره مدیریت ویژه مدیریت سوخت نیروگاه ها در زمستان، بر تمرکز صنعت برق کشور بر گذراندن موفقیت آمیز فصل سرما تاکید کرد.

کوردی در مورد چگونگی عبور موفقیت آمیز از اوج بار تابستان امسال، به تعهد وزیر نیرو به امنیت برای عبور بدون اختلال در تابستان و تدوین 100 برنامه عملیاتی ملموس که ضمن القای روحیه امید در مدیران صنعت برق، اشاره کرد. این امر را به افتخاری ارزشمند تبدیل کرد و با اجرای بیش از 95 درصد از برنامه های اعلام شده می توان شاهد ثبات رویه و وضعیت مطمئن در تولید و عرضه انرژی بود.

مدیرعامل توانیر از انعطاف‌پذیری مدیریت تقاضای برق در شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای که امکان مدیریت تا 9000 مگاوات بار و مصرف برق را در پیک بار امسال فراهم کرده است، قدردانی کرد و به آرامش حاکم بر بخش‌های کشورهای مولد و مولد اشاره کرد. وی از تحقق 2.7 میلیارد کیلووات ساعت صرفه جویی برق در بخش خانگی در تابستان امسال و رشد 7.6 درصدی تولیدات صنعتی خبر داد.

وی در ادامه به تشریح برنامه کلی صنعت برق در اوج سال 1402 پرداخت و از تدوین 140 برنامه عملیاتی مشخص در این خصوص با بهره گیری از تجربه موفق تابستان 1401 در چهار عنوان خبر داد که حاوی پیش بینی های لازم برای توسعه هوش و قابلیت مشاهده و کنترل شبکه نیز مورد نیاز است.

مدیرعامل توانیر همچنین به نکات کلیدی صنعت برق برای عبور از پیک بار 1402 از جمله تمرکز صنعت برق برای گذراندن موفقیت آمیز زمستان امسال، اولویت بندی و اجرای طرح های تدوین شده با جهت گیری رفع نقاط ضعف طرح های 1401، مالی اشاره کرد. انضباط در اجرای پروژه های مکتوب پیک 1402 شامل وصول مطالبات، پیگیری منابع مالی با حداکثر استفاده از گزینه های قانونی موجود و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید