دولت از پول قوی استفاده نمی کند / تورم را با انضباط مالی کنترل می کند

ساعت: 19:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794944

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای سومین ماه متوالی تورم رو به کاهش است که نشان از عزم دولت برای بهبود شاخص های کلان و عدم استفاده از پول قوی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان برنامه و بودجه، سید مسعود میرکاظمی در جلسه ستاد بودجه 1401 گفت: لایحه دولت با استقبال نخبگان و مراکز پژوهشی مواجه شده است. البته سازمان برنامه و بودجه آمادگی شنیدن هر انتقادی را دارد.

وی ادامه داد: در میان برخی از منتقدان دلسوز سوالاتی وجود دارد که نگاه سیاسی به مصالح و معیشت مردم را نشان می دهد.آنهایی که هشت سال است در برابر آبگرفتگی سفره روضه سکوت کرده اند اکنون تظاهر می کنند و البته این مردم هرگز راضی نخواهند شد. توضیحات

میرکاظمی تاکید کرد: کسانی که با نظر کارشناسی و رویکرد علمی در مورد بودجه نظر دارند مورد توجه قرار می گیرد و حتی اگر در موارد محدود نیاز به تعدیل بودجه باشد آمادگی داریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت عدم تغییر سقف بودجه گفت: در بودجه 1401 منابع و مصارف منسجم است. درآمدها واقعی تلقی می شوند و هزینه های دولت به غیر از دستمزد کاهش می یابد. زیرا برای دولت کسری بودجه خط قرمز است.

وی بابیان اینکه دولت در ماه های اخیر از منابع بانک مرکزی استقراض نکرده است، گفت: وی گفت: تورم برای سومین ماه متوالی نقطه به نقطه کاهش یافته و در آذرماه 0.5 درصد کاهش داشته است. این نشان دهنده رویکرد درست دولت برای عدم استفاده از پول قدرتمند و بهبود شاخص های کلان است.

میرکاظمی افزود: در این لایحه علاوه بر بسته شدن بدون کسری بودجه، مفاد خوبی برای کنترل اضافه برداشت بانک ها از منابع بانک مرکزی در رکود و با انضباط مالی و پولی وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بابیان اینکه کنترل تورم و رشد اقتصادی باعث افزایش قدرت خرید مردم می شود، افزود:

دیدگاهتان را بنویسید