تجارت ایران و امارات تا پایان سال به 20 میلیارد دلار خواهد رسید


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808992

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات گفت: پیش بینی می شود تجارت ایران و امارات تا پایان امسال به 20 میلیارد دلار برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عرفان شاکری در خصوص تجارت ایران و امارات گفت: روند تجارت ایران و امارات رو به رشد است و زمانی که رفت و آمد کارکنان بین دو کشور افزایش می یابد نشانه اقدام مثبت است و به همین دلیل حوزه های اقتصادی تحت تاثیر روابط احساس امنیت می کنند. توسعه روابط را در این فضا در دستور کار قرار دهیم.

وی سطح روابط تجاری دو کشور را در 9 ماهه سال جاری حدود 15 میلیارد دلار دانست و افزود: در گذشته روابط تجاری دو کشور 40 میلیارد دلار بوده است که این رقم در اما برای رسیدن به این هدف، اعداد نیازمند برنامه ریزی و تامین زیرساخت های مختلف از جمله زیرساخت های بانکی و لجستیکی هستند.

وی گفت: پیش بینی می شود روابط تجاری ایران و امارات تا پایان سال جاری به 20 میلیارد دلار افزایش یابد.

شاکری با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به امارات گفت: با وجود اینکه ظرفیت خوبی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی داریم، اما صادرات ما در این بخش همچنان سنتی و در برخی موارد از طریق رشد و توسعه است. «این بخش مستلزم استفاده از سیستم های مدرن است.

وی در خصوص سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات گفت: بسیاری از سرمایه گذاران اماراتی و حتی ایرانیان مقیم امارات علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های مختلف شیلات، آبزی پروری و معادن هستند اما اجرای آن نیازمند برنامه ریزی مناسب از سوی دولت و بخش خصوصی است. “

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با اشاره به مسیر ترانزیتی ایران به دریای خزر و افغانستان گفت: از این مسیر می توان برای اتصال کشورهای همسایه و همچنین برای اتصال مسیر دریای خزر به شمال استفاده کرد. برای تامین زیرساخت های لازم ضروری است.»

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید