حجم تجارت خارجی کشور به 55 میلیارد دلار رسید/ مرز بازرگان پل ارتباطی ایران و ترکیه است.

وی گفت: فعالیت های اقتصادی در گمرکات کشور در زمان شیوع ویروس کرونا نه تنها متوقف نشد، بلکه ماموران گمرکات کشور به صورت شبانه روزی در خط مقدم جبهه اقتصادی تلاش کردند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

معاون توسعه و منابع گمرک ایران با اشاره به جایگاه گمرک بازرگان گفت: کشوهای اصلی که بر واردات و صادرات متمرکز است یکی از آنها کشور ترکیه است که مرز بازرگان پل ارتباطی ایران و ترکیه بود.

ذاکری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های مهم و تاثیرگذار کشور در تجارت خارجی است، افزود: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت ها در گمرکات مرزی از جمله بازرگان که ظرفیت تجاری بالایی دارد کمک کنیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه و تقویت زیرساخت های گمرک بازرگان به عنوان یکی از گمرکات مهم مرزی، گفت: گمرک بازرگان دومین مرز فعال پس از سایر مرزهای کشور پس از بندرعباس است و در تلاش هستیم تا این ظرفیت را به حداکثر برسانیم. توسعه اقتصادی .پرس و جو

معاون توسعه و منابع گمرک ایران گفت: در حوزه زیرساختی و کارگری باید به مرز بازرگان توجه ویژه ای داشته باشیم تا در ارائه تشریفات با مشکل مواجه نشویم.

زاخاری گفت: 2 دستگاه ایکس ری فعال در حوزه بازرگانی داریم و یک دستگاه دیگر نیز به زودی با همکاری صنایع دفاعی در این مرز مستقر می شود و تا یک سال کار می کند.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول گمرک بازرگان 13 میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: فاز دوم پروژه مرز بازرگان با 400 میلیارد ریال از فردا آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید