تجاوز اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری موج


وحید جلال زاده با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی شهادت چند تن از دیپلمات ها و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران مستقر در دمشق را به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، ملت ایران، مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهدا تسلیت گفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی گفت: این گونه اقدامات نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در عرصه مبارزه با جبهه مقاومت در کرانه باختری و غزه شکست خورده است و این گونه عملیات ها پیش بینی و نشانه ای از بن بست این جعلی این رژیم و نخست وزیر نتانیاهو هستند که به دنبال گسترش منطقه درگیری و طرف های درگیری هستند.

جلال زاده با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قطعا در زمان و مکان مناسب پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی خواهد داد، تصریح کرد: نکته مهم رویکرد مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل از آنجایی که سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورها در این زمینه وجود دارد. در هر پایتخت از مصونیت برخوردار است. بر اساس کنوانسیون های بین المللی و کنوانسیون وین، این حمله قطعاً یک حمله تروریستی است و دولت صهیونیستی در کنار تمامی موارد نقض حقوق بشر و معاهدات بین المللی، این اقدام را علیه معاهدات بین المللی انجام داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: وی افزود: خون شهدای باقیمانده بیمارستان شفا در غزه هنوز خشک نشده است که شاهد نقض حقوق بین الملل دیگری توسط رژیم صهیونیستی در پایتخت یک دولت رسمی و در کنسولگری رسمی یک کشور هستیم. تحرکات نشان می دهد که نقشه های آمریکایی ها و صهیونیست ها در مبارزه با گروه های فلسطینی به بن بست رسیده است و مردم ایران قطعاً انتظار دارند نیروهای نظامی ما در برابر این حمله به رژیم صهیونیستی اقدامات متقابل لازم را انجام دهند و انتقام خون را بگیرند. مشاوران نظامی ما و دیپلمات های رژیم صهیونیستی شوند

جلال زاده با تاکید بر ادامه حمایت ایران از گروه های فلسطینی گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که در دفاع از گروه های فلسطینی و هر جریانی که بخواهد علیه رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد می ایستیم و از هیچ حمایتی فروگذار نمی کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان خشم رژیم غاصب صهیونیستی از تصمیمات سران گروه های فلسطینی در سفر اخیرشان به ایران، گفت: در سفر اخیر سران حماس و جهاد اسلامی. کارهای بسیار خوبی برای تصمیمات تهران انجام شد و فکر می کنم رژیم صهیونیستی از روی عصبانیت این تصمیمات را گرفت.» او این اقدام را در تهران انجام داد.

جلال زاده تاکید کرد: این حمله یک اقدام کور و تروریستی است و جمهوری اسلامی ایران قطعا پاسخ این اقدام تروریستی را خواهد داد.

عصر امروز دوشنبه 22 فروردین 1403 منابع خبری از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب و خودروهای مقابل آن نیز آسیب دیدند. .

به گفته حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، جنگنده های اف 35 رژیم صهیونیستی با 6 موشک ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را منهدم کردند که در نتیجه آن 5 تا 7 نفر کشته شدند. که سه نفر از آنها وابسته نظامی ایران در سوریه بودند، اسامی آنها پس از آواربرداری منتشر می شود. علاوه بر این، دو پلیس سوری نیز زخمی شدند.

سفیر ایران گفت: این موضوع به تحولات منطقه مربوط می شود و هر چه رژیم به بن بست نزدیک می شود جنایات آن بیشتر می شود. این رژیم می خواهد شکست های خود را در جبهه غزه جبران کند. جمهوری اسلامی ایران به این جنایت پاسخ مناسب خواهد داد.


آیا این خبر مفید بود؟