تجمع اعتراضی بازنشستگان برای احقاق حقوق

تجمع اعتراضی بازنشستگان برای احقاق حقوق

روز جدید نماینده اراک در شورای اسلامی گفت: نگذارید دیگر به بازنشستگان ظلم شود. چرا که زندگی با معیشت و رشد تورم سخت است و با افزایش 10 درصدی دستمزد نمی توانند با درمان و حمل و نقل مشکل خود را حل کنند.

محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (شنبه) طی یادداشتی گفت: یک ماه است که مستمری بگیران به دلیل عدم اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان در خیابان هستند و انتظار بازنشستگان نیز همین است. مبلغ پس از 30 سال از واریز حقوق بازنشستگی به صندوق؛ با افزایش 10 درصدی دستمزد چگونه انتظار دارید مشکلات معیشتی آنها حل شود؟

وی ادامه داد: مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی باید اجرا و عملی شود و دیگر اجازه ظلم به مستمری بگیران داده نشود، چرا که زندگی با مشکلات معیشتی و رشد تورم سخت است و نمی توانند حل کنند. مشکلات درمان و حمل و نقل خود را با 10 رفع درصد افزایش حقوق.

این نماینده مجلس همچنین گفت: چرا افرادی که در دوران کرونا در بیمارستان ها کار می کردند، از امتیازات ویژه ای برخوردار نیستند که از سوی وزارت بهداشت و درمان منصوب شوند؟

وی در تذکر دیگری گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی مورد تاکید همه ماست اما کسری بودجه دولت نباید منجر به فشار مالیاتی بر مردم شود.

آصفری افجود: استفاده از اطلاعات تراکنش های مالی می تواند به عنوان سند در تشخیص مالیات مورد استفاده قرار گیرد، اما نباید تنها مبنای تعیین و تعیین وصول مالیات از افراد باشد، به ویژه در صورت عدم ارائه اطلاعات دقیق. در بسیاری از موارد اصناف کارت بازرگانی خاصی ندارند و از دستگاه های پوز برای امور خیریه، وام دادن و … استفاده می کنند. و غیره. بنابراین نباید دستگاه ها و تراکنش های پوز را مبنا قرار دهیم و سعی کنیم تحت این عنوان از افراد مالیات بگیریم.

وی گفت: افزایش مالیات می تواند منجر به تورم در کشور شود و به جای افزایش مالیات باید به سراغ فراریان مالیاتی رفت، همان افرادی که تمایلی به پرداخت مالیات ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید