تجمع اعتراضی بازنشستگان برای تصویب حقوق در شورای عالی کار

تجمع اعتراضی بازنشستگان برای تصویب حقوق در شورای عالی کار

تعدادی از مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان شوش در مقابل فرماندار شوش و محمد کعب عمیر (نماینده شوش در شورای اسلامی) تجمع کردند و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

این مستمری بگیران با اعتراض به مصوبه مزد شورای عالی کار ضمن خواستار لغو آن از سوی دولت گفتند: مصوبه مزد شورای عالی کار به ویژه برای کارگران بازنشسته نباید لازم الاجرا باشد چرا که این مصوبه کاملا غیرقانونی است و کارگران نمی توانند ۲۷ درصد دستمزد خود را افزایش دهند. ، با افزایش هزینه های زندگی همراه باشید.

ایشان گفتند: با توجه به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه حقوق کارگران در شورای عالی کار و با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می شود، لذا خواهان تغییر ساختار عالی کار هستیم. شورا با حضور نماینده بازنشستگان در جلسات شورای عالی کار.

مستمری بگیران شوش نیز اظهار داشتند: حق ما مستمری بگیران است که بر اساس تورم حقوق خود را افزایش دهیم. بنابراین، جدا از درخواست اعمال هنر. 111 و 96 قانون تامین اجتماعی برای افزایش حقوق مستمری بگیران و پرداخت 25 درصد معوقات مربوط به تناسب 1400 و 1401 از نمایندگان مردم به ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار پیگیری موضوع هستیم. اجازه غیرقانونی افزایش دستمزد با احضار وزیر کار در مجلس و سایر مطالبات در مورد زمین های کارگران و مستمری بگیران.

دیدگاهتان را بنویسید