افزایش حقوق کارگران شرکت های صندوق بازنشستگی با تصویب شورای عالی کار

طی روزهای اخیر اظهاراتی مبنی بر وضعیت کارگران شرکت ها و هلدینگ های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شده است که بر اساس آن، کارگران این شرکت ها و همچنین برخی از کارکنان دولت بر خلاف قانون مشمول افزایش 10 درصدی حقوق می شوند. قانون کار و مصوبه اسفند ماه شورای عالی کار سطوح و 57 درصد حداقل دستمزد مستثنی است.

وحید گرایلی (روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری) در پاسخ گفت: کارکنان شرکت های تابعه مشمول قانون کار هستند و افزایش حقوق آنها قانونی است.

روابط عمومی این شرکت ها (شامل هلدینگ لبنی پگاه، هلدینگ انرژی و پتروشیمی صبا، هلدینگ صنعتی و سرمایه گذاری آتیه صبا و هلدینگ عمران و ساختمانی صبا) با توجه به اینکه چهار هلدینگ صنعتی و تولیدی واحدهای حمایت مالی و زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند. آنها نیز به این موضوع پاسخ دادند.

محمد زارع (مدیر روابط عمومی هلدینگ صبا انرژی) نیز افزایش تنها 10 درصدی حقوق شرکت را رد کرد و گفت: کار بود و 38 و 57 درصد افزایش اعمال شد. همچنین برخی از کارگران مشمول طرح طبقه بندی مشاغل و سوابق، حقوق بیشتری داشتند.

معاون منابع انسانی هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه حتی کارگران حوزه خدماتی ما نیز مشمول قانون کار هستند، گفت: میانگین تعداد کارگران در این مجموع 38 درصد افزایش دستمزد داشته است.

معاون اداری شرکت پگاه نیز در اطلاعیه ای افزایش دستمزد کارگران را منوط به مصوبه شورای عالی کار در تمامی سطوح مزدی دانست و گفت: تمامی کارخانه های پگاه در استان های مختلف پیگیر این افزایش دستمزد هستند.

یکی از کارگران 20 ساله پگاه به ایلنا گفت: پایه حقوق ما در سال 1400 روزانه 117 هزار تن بود که امسال به 186 هزار تن افزایش یافته است. وی تائید کرد و گفت: البته با فرآیندهایی مانند عدم انتساب مشاغل سنگین و زیان آور شرکت و اعطای شکایت فردی به کارگران مخالف هستیم که امیدواریم به آن رسیدگی شود. سالی که اکنون به یک ماه در سال کاهش یافته است.

یکی از کارکنان هلدینگ عمران صبا نیز افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار را تایید کرد و گفت: البته کارگرانی که کارگر محسوب نمی شوند و حتی دفترچه بیمه هم ندارند مشمول 10 درصد افزایش حقوق می شوند اما همه کارگرانی که کارگر محسوب نمی شوند. کارگران طبقه متوسط ​​مشمول افزایش 38 درصدی دستمزد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید