تجمع اعتراضی مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

تجمع اعتراضی مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر ایران تجمعات اعتراضی برگزار کردند. همزمان اعتراضات صنفی دیگری نیز در ایلام و اهواز صورت گرفت.

تجمع مستمری بگیران در شوش، هفتپه، کره، کرمانشاه، رشت، اصفهان، شوشتر، اراک و اهواز برگزار شد. بازنشستگان تامین اجتماعی ماه هاست که هر هفته گرد هم می آیند و خواستار بهبود وضعیت معیشتی هستند.

بر اساس آن گزارش، بازنشستگان تامین اجتماعی می گویند: «افزایش مستمری امسال ناکافی و ناعادلانه است» و خواهان لغو «این افزایش غیرقانونی» هستند.

به گفته آنها، افزایش 21 و 27 درصدی مستمری ها “درآمد کافی برای کارگران بازنشسته” را تامین نمی کند.

آنها همچنین خواستار استقلال بانک رفاه، ارتقای خدمات اجتماعی، درمان رایگان و ارتقای وضعیت درآمدی سازمان تامین اجتماعی هستند و می گویند: تامین اجتماعی باید به تعهدات خود عمل کند و حقوق بازنشستگان را بپردازد.

همچنین خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از فعالان کارگری در ایلام نوشت: جمعی از کارگران پیمانکاری معاونت حمل و نقل و خدمات شهرداری ایلام در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق خود در روزهای شنبه و یکشنبه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش کارگران از پرداخت نشدن حقوق ماه های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: تاکنون مسئولان شهرستان راهکار مناسبی برای رفع این مشکل ارائه نکرده اند.

این فعال کارگری افزود: در دو ماه گذشته کارگران پیمانکاری برای فشار به مطالبات صنفی خود به چند نهاد دولتی و غیردولتی مراجعه کردند اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

در سال های اخیر عدم پرداخت دستمزد در مناطق مختلف ایران به یکی از مهم ترین مشکلات آنها تبدیل شده است. این وضعیت باعث گسترش اعتراضات کارگری در قالب اعتصابات، راهپیمایی ها و تجمعات شد.

دیدگاهتان را بنویسید