تجمع اعتراضی کارگران داروسازی تهران در اعتراض به عدم وصول مطالبات

تعدادی از کارگران کارخانه شوینده داروگر تهران صبح امروز (8 تیرماه) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات و معوقات قانونی خود مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

یکی از کارگران درباره دلایل اعتراض همکارانش گفت: هنوز 4 ماه دستمزد و 3 ماه بیمه معوقه کارگران داروگر تهران پرداخت نشده است. در عین حال، کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و اغلب اخراج می شوند یا تهدید به اخراج می شوند. با حذف پیمانکار، شاتل نیز حذف شد و تولید در کارخانه متوقف شد.

وی با بیان اینکه به دلیل تداوم ناامنی و تمدید مهلت پرداخت حقوق کارگران، 20 تا 30 نفر از کارگران کم درآمد به صورت داوطلبانه محل کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا کردند، گفت: کارگران سطح بالا مجبور به تحمل شرایط سخت در این منطقه شدند. کارخانه بازنشستگی. برای تأمین مخارج زندگی، آنها کارهای ساختمانی، پیک خودرو و رانندگی برای شرکت های کرایه اتومبیل انجام می دهند.

این کارگر اظهار داشت: در آخرین تجمع کارگران در بیرون کارخانه در حاشیه جاده مخصوص که در 30 تیر 1401 صورت گرفت، در جلسه مشترک با مسئولان اداره کار، به کارگران قول پرداخت 4 ماه معوقه داده شد. کاری که کارگران کارخانه از انجام آن امتناع می ورزند.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه افزود: در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم پرداخت دستمزد و بیمه است که به ترتیب 4 و 3 ماه تاخیر دارند. بسیاری از کارگران به دلیل بی پولی نمی توانند غذا بخرند. همچنین به دلیل عدم پرداخت حق بیمه، کارگران از دریافت خدمات رایگان تامین اجتماعی محروم شدند.

این کارگر همچنین گفت: پس از گذشت 15 تا 20 سال از پرداخت بیمه به دلیل عدم پرداخت سه ماه حق بیمه، این کارگران و خانواده هایشان که در بیمارستان های خصوصی تامین اجتماعی بستری هستند، قادر به دریافت خدمات نقدی و پرداخت نیستند. هزینه های جیب یا ممکن است در بیمارستان بستری شوند. بیمارستان ندارند. از کارفرما می خواهیم حداقل مشکلات بیمه درمانی کارگران بیمار و بیمار را حل کند.

وی با بیان اینکه کارگران داروگر خواستار آن شدند که مسئولان وزارت کار به عنوان تنها مرجع قانونی رسیدگی به مطالبات کارگران، راهکاری برای پرداخت دستمزد کارگران شرکت داروگر ارائه دهند، در پایان تاکید کرد. : در چهار ماه گذشته که پیگیر مطالبات خود بودیم، هیچ مسئولی در غرب تهران علاقه ای به مشکلات ما نداشت، بنابراین تصمیم گرفتیم صدای خود را به گوش مقامات بالاتر برسانیم تا بخشی از مشکلات ما حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید