مطالبات وصول نشده گاز استان کرمانشاه 700 میلیارد تومان/ ضریب نفوذ گاز شهری 99.5 است.


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889893

ناصر حسینی گفت: میزان مطالبات وصول نشده استان کرمانشاه 700 میلیارد تومان در بخشهای مختلف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، ناصر حسینی در نشست خبری امروز گفت: شرکت ملی گاز ایران با قدمتی بیش از 50 سال در بخش پالایش، انتقال و توزیع گاز و در بخش صادرات به مردم خدمات ارائه می کند. همچنین خطوط لوله گاز را به کشورهای همسایه منتقل می کند.

وی با بیان اینکه 75 درصد سبد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز ایران تامین می شود، افزود: شرکت ملی گاز ایران یک شرکت بزرگ است و شرکت گاز استان کرمانشاه یکی از زیرمجموعه های آن است که در سال 1357 تاسیس شد. .

حسینی تصریح کرد: از مجموع 33 شهر استان کرمانشاه تاکنون به 30 شهر گازرسانی شده است و اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوارهای شهری 99.5 درصد است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به دو شهر رجب و ازگل نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: عملیات قراردادی در شهرستان رجب انجام شد اما به دلیل اختلاف نظر با یکی از مراجع نظامی این عملیات انجام شد. موقتا تعلیق اما برای بنزین تلاش می کنیم به شهر رجب برسیم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این عملیات قرارداد گازرسانی به ازگله نیز انجام شده است اما به دلیل اختلافات با چند صادرکننده مجوز مشکلاتی وجود دارد اما گازرسانی به ازگله با مشکل مواجه خواهد شد. امسال یا سال آینده انجام شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر سومار خالی از سکنه است، این شهرک در دستور کار گازرسانی نیست.

وی افزود: در صورت تکمیل گازرسانی به شهرهای ریجاب و ازگله ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان کرمانشاه به 100 درصد می رسد.

حسینی تصریح کرد: در بخش روستایی از مجموع 2 هزار و 546 روستای استان کرمانشاه، 2 هزار و 305 روستا دارای گزینه گازرسانی و یک هزار و 790 روستا گازرسانی شده است که ضریب نفوذ گاز روستایی هم اکنون 84.8 درصد است.


گازرسانی به 329 روستای استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال گازرسانی به 329 روستا در دستور کار قرار دارد که با اختصاص 620 میلیارد تومان بسیاری از این پروژه ها به نتایج مطلوبی می رسد.

حسینی خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل پروژه های در حال اجرا، ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی به 94 درصد و در مناطق عمومی شهری و روستایی استان کرمانشاه به 98 درصد می رسد.

وی افزود: گازرسانی به 186 روستای دیگر استان کرمانشاه نیز انجام می شود که از این تعداد 97 روستا متعلق به شهرستان کرمانشاه است.

حسینی خاطرنشان کرد: صنایع از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که نیاز به گازرسانی دارند، بنابراین برای ایجاد اشتغال، گازرسانی به صنایع باعث کاهش آلودگی هوا و حفظ منافع ملی می‌شود، چرا که سوخت‌های فسیلی و مایع ارزش ریالی و دلاری بالایی دارند. .

وی با بیان اینکه با کاهش میزان مصرف گاز، منافع ملی حفظ می شود، اظهار داشت: در تلاش است جایگزین گاز به جای سوخت های فسیلی و مایع در صنایع شود.

هستند.


3 هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد

رئیس شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۳۵ مشترک گاز در استان وجود دارد گفت: گازرسانی به ۵۷۲ واحد تولیدی در حال انجام است.

حسینی تصریح کرد: یکی از شاخص های ارزیابی شرکت گاز وصول مطالبات است که در استان کرمانشاه 762 میلیارد تومان، سهم صنعت پتروشیمی 500 میلیارد تومان، خانوار 100 میلیارد تومان و صنعت و سایر بخش ها بیش از 100 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه عمرانی مربوط به میزان مطالبات است، افزود: یکی از مهمترین چالش های استان کرمانشاه مشکل مطالبات وصول نشده است.

حسینی میانگین قیمت هر مترمکعب گاز شهری را ۲۱۰ تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: انرژی گاز یکی از مهم ترین انرژی هایی است که با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار می گیرد. بنابراین انتظار می رود مردم از الگوی مصرف گاز پیروی کنند.

وی با بیان اینکه گاز سرمایه آینده است، افزود: برای ارائه خدمات بهتر به مردم، مشترکان گاز باید بهای آن را بپردازند.

حسینی با بیان اینکه میزان سوء استفاده از دستگاه های اندازه گیری در کنتورهای گاز جدید کاهش یافته است افزود: حدود سه تا چهار درصد از کل گاز مصرفی استان کرمانشاه به سرقت می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید