تجمع صنفی کارگران داروسازی تهران در مقابل ساختمان وزارت کار

تجمع صنفی کارگران داروسازی تهران در مقابل ساختمان وزارت کار

صبح امروز حدود 100 نفر از کارگران کارخانه داروگر تهران در اعتراض به اخراج 14 نفر از همکاران خود مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض در خصوص علت تجمع صبح امروز کارگران داروسازی در تهران به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه طی دو مرحله از 7 اسفند سال گذشته تا 24 فروردین ماه امسال 14 نفر از همکاران قدیمی خود را اخراج کردند. به بهانه های مختلف و حتی با این وسط کارگران راضی به بازگشت به کار خود نشدند.

وی با بیان اینکه سوابق برخی کارگران بین 15 تا 20 سال بوده است، گفت: این کارخانه بیش از 100 کارگر دارد که به دلیل وجود قراردادهای موقت یک ماهه، شغل آنها تامین نمی شود.

به گفته این کارگر، افراد حاضر در تجمع امروز کارگران شیفت صبح کارخانه داروگر تهران هستند که در حمایت از ۱۴ کارگر موقت دست از کار کشیده و خواستار بازگشت به کار همکاران خود با توقف تولید شدند.

این کارگر همچنین گفت: کارگران نگران هستند که روند اخراج آنها ادامه داشته باشد و در هفته های آینده شاهد اخراج سایر کارگران قراردادی باشیم.

وی درباره علت اخراج کارگران گفت: توجیه کارفرما این است که این 14 کارگر در روز 28 مارس (1401) به مناسبت تعطیلات نوروزی بدون اجازه محل کار خود را ترک کردند در حالی که همگی قبل از خروج از کارخانه درخواست مرخصی داده بودند. و مرخصی آنها به تایید رؤسا و کارکنان اداره می رسد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که به دلیل کمبود مواد اولیه تولید در کارخانه داروگر تهران محدود شده است و به همین دلیل کارگران تقریباً در محل کار خود بیکار هستند، گفت: مدت زیادی است که تنها دو نفر خطوط تولید مایع ظرفشویی در کارخانه فعال بود.» که از 27 مارس 1401 به دلیل کمبود مواد اولیه متوقف شده بود.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه افزود: مشکل دیگر ما این است که حداقل سه ماه حقوق و حدود شش ماه بیمه نمی گیریم. در عین حال، خدمات رفت و آمد کارگران، وعده های غذایی و حقوق تعطیلات لغو شده است.

وی با بیان اینکه کارگران داروگر خواستار آن شدند که مسئولان وزارت کار به عنوان تنها نهاد قانونی رسیدگی به مطالبات کارگران، راهکاری برای حل وضعیت نابسامان کارخانه و مطالبات کارگران ارائه دهند، در پایان گفت: با تاکید بر: از آنجایی که هیچ نماینده رسمی در غرب تهران به مشکلات ما توجهی نکرد، تصمیم گرفتیم به مراجع بالاتر مراجعه کنیم تا بخشی از مشکلات ما توسط خود وزیر حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید