مجازات ها و برخوردها بازدارنده تخلفات صنفی نیست/ قانون نظام صنفی باید اصلاح شود تا بازدارندگی افزایش یابد

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785715

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به اقدامات بازرسان اتاق اصناف زنجان گفت: جریمه تخلفات صنفی بازدارنده نیست و قانون نظام صنفی باید تغییر کند تا افزایش یابد. آی تی. بازدارندگی ‘.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ وی با بیان اینکه قیمت پوشاک در زنجان کمی بالاست، گفت: مقایسه قیمت لباس در زنجان با قیمت های تهران نادرست است زیرا تهران مرکز و معدن پوشاک بازار ایران است.

وی با بیان اینکه معمولا قیمت ها را بررسی می کنیم تا اعتراض و انتقاد خود را با استان های همجوار اعلام کنیم، افزود: معمولا قیمت پوشاک در زنجان باید با استان های اردبیل، همدان، قزوین و… مقایسه شود نه با تهران.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه، تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت ها به آن بستگی دارد.

وی گفت: در بحث لباس باید توجه داشت که اجناس تقلبی در بازار افزایش یافته است و خریدار معتقد است که لباس یکسان است در حالی که اینطور نیست و بخشی از تفاوت قیمت به تفاوت قیمت برمی گردد. قیمت کالاهای تقلبی و اصل.”

موسوی با بیان اینکه عدم درج قیمت کالا تخلف صنفی بوده و درگیری توسط بازرسان اتاق اصناف صورت گرفته است، گفت: جریمه عدم درج قیمت کالا تنها 94 هزار تن بوده است که این درگیری ها توسط بازرسان اتاق اصناف صورت گرفته است. اثر بازدارندگی ندارد .

وی با بیان اینکه عدم ارائه فاکتور برای خرید و فروش از سوی تمامی اصناف تخلف صنفی است، افزود: بازرسان اتاق اصناف در این زمینه فعال هستند و برخوردهایی نیز وجود دارد اما جریمه این تخلف صنفی بسیار کم است.

رئیس اتاق اصناف زنجان با بیان اینکه بازرسان اتاق اصناف با تمامی تخلفات برخورد می کنند گفت: متاسفانه برخوردهای لازم بازدارنده نیست.

وی با بیان اینکه اصلاحیه قانون نظام صنفی در مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: در صورت تکرار تخلفات صنفی از جمله عدم ارائه فاکتور، گران فروشی، عدم درج قیمت کالاها و… اقدام می کنیم. حتی واحد صنفی را تعطیل کنید.

موسوی با بیان اینکه ده سال پیش جریمه تخلفات صنفی بازدارنده بود اما الان بازدارنده نیست، گفت: اولویت بازرسان و بازرسان اتاق اصناف کالاهای اساسی است نه کالاهای لوکس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید