مجازات های جایگزین حبس باید به بازدارندگی منجر شود


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809069

محمد باکر محمدی لائینی، برخورد با زندانیان باید سازنده، اصلاحی و بازدارنده باشد، گفت: مجازات های جایگزین حبس باید بازدارنده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمد باکر محمدی لائینی امشب در دیدار رئیس اداره کل زندان ها با بیان اینکه یکی از ویژگی های حقوق بشر برخورد دولت با زندانیان است، گفت: بسیاری از فعالان حقوق بشر بدترین رفتار را با زندانیان دارند، ما با زندانیان با ترحم اسلامی برخورد می کنیم. .
نماینده ولی فقیه در مازندران، برخورد با زندانیان باید سازنده، اصلاحی و بازدارنده باشد، افزود: احکام جایگزین حبس باید بازدارنده باشد.
وی در زندان بودن و آزاد نبودن را نوعی بازدارندگی دانست و افزود: هدف ما در زندان این است که کار فرهنگی روز زندانیان را انجام دهیم تا جایی که می ترسند تغییر کنند.
محمدی لائینی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در زندان ها افزود: اختصاص بودجه فرهنگی برای زندان ها امری مهم و ضروری است.
وی با تمجید از عملکرد زندان ها در آموزش قرآن کریم به زندانیان گفت: استفاده از صحافی الکترونیکی با توسعه فرهنگی همراه نخواهد بود.
محمدی لائینی با بیان اینکه هدف از حبس، احیای زندانیان است، افزود: حضور زندانیان در مراسم معنوی و نمازهای سیاسی جمعه و غیره. برای فرهنگ سازی این گروه باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه حمایت از زندانیان مهم است، گفت: جذب زندانیان و حمایت خانواده ها در این قشر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره کل زندانهای استان با بیان اینکه 10 مرکز در استان شامل زندانها، کانونهای اصلاح و تربیت و اردوگاهها با 8500 زندانی وجود دارد، گفت: پیدا کنید.
گلمعلی محمدی با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان های پر جرم استان است، گفت: 10 مرکز در استان شامل زندان ها، کانون های اصلاح و تربیت و اردوگاه با 8 هزار و 500 زندانی وجود دارد.
رئیس اداره کل زندان ها با بیان اینکه معتادان از نیازمندترین اقشار جامعه هستند، افزود: می خواهیم به گونه ای عمل کنیم که این افراد به زندگی خوب خود برسند.
محمدی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان در زمینه اشتغال، کارآفرینی و حرفه آموزی انجام شده است، گفت: شرط لازم برای این اقدامات اصلاح فضای زندان از نظر طبقه بندی و کاهش جمعیت کیفری است.
وی بابیان اینکه یکی از برنامه های اصلی قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری استفاده از مجازات های جایگزین حبس است، اضافه کرد: برخی از زندانیان واجد شرایط باید از زندان آزاد شده و با سامانه های الکترونیکی در منزل نگهداری شوند.
محمدی با اشاره به اینکه ابزار و سامانه هایی مانند اتصالات الکترونیکی خارج از ایران در کشور گران قیمت جمهوری اسلامی ایران برای کنترل زندانیان زیر حد معینی وجود دارد که نتوانند از مرز خارج شوند، گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید