صدور 94 درصد اخطاریه های دادگاه های استان / صدور 6 هزار و 864 مجازات جایگزین حبس در استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت:

موسوی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع ایمان راسخ و برنامه محوری رهبر نیروها این است که از همان ابتدا همه عوامل موظف به رعایت شأن مردم در گفتار، رفتار و کردار هستند.

وی ادامه داد: مهمترین مولفه برای تکریم ارباب رجوع در مرحله اول مکان و فضای مناسب است که با وجود تلاش های صورت گرفته در استان برخی از فضاها مناسب نیستند.

رئیس قاضی استان مرکزی افزود: نظارت بی طرفانه، اجرای عدالت و تسریع در رسیدگی به پرونده ها و اجرای آراء از دیگر اولویت های دستگاه قضایی است و قاطعیت در اجرای حکم در پیشگیری از وقوع جرم و تامین اجتماعی بسیار موثر است. امنیت.”

موسوی بیان کرد: قضات در قوه قضائیه پیشتاز هستند و قضات متدین و عفیف در استان مرکزی وجود دارند و همچنین سایر نیروهای فعال در قوه قضائیه یا در کنار قوه قضائیه کار خوب و مناسب و همکاری خوبی با این دستگاه دارند.

وی با تاکید بر اینکه شعار محوری هفته قوه قضائیه «قوه قضاییه در مسیر تحول و خدمت به مردم است» است، گفت: قوه قضاییه به دنبال تخصص و تخصص برای کاهش احتمالات و خطاها است. با نگاه سطحی از احساسات و متناقض پرهیز کنید که قطعا همینطور است.

رئیس قاضی استان مرکزی گفت: بر اساس دستور قوه قضائیه کاهش هزینه ها برای کمک به مردم در این شرایط سخت معیشتی در دستور کار قرار گرفته است، از این رو در روزهای اخیر نیز نارضایتی خود را از هزینه دادرسی اعلام کرده اند. در این راستا تلاش می‌کنیم با کمترین هزینه، مردم خدمات خوبی دریافت کنند.


94 درصد اخطاریه های قضایی در استان الکترونیک صادر می شود

موسوی افزود: در استان مرکزی اقدامات خوبی برای هوشمندسازی قوه قضائیه انجام شده است که در حوزه ارتباطات الکترونیکی نسبت به سال 99 حدود 94 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: رتبه استان مرکزی در حوزه تولید الکترونیک در فروردین ماه امسال رتبه دوم را کسب کرد و از اول تیرماه 1399 تولید الکترونیکی را آغاز کرد و تاکنون بیش از 32 هزار پرونده در استان تشکیل شده است.

رئیس قاضی استان مرکزی با بیان اینکه کاهش ورود به قوه قضاییه یکی دیگر از سیاست های این صنعت است و متاسفانه با افزایش تعداد قضات مواجه هستیم و قضات زیر بار فزاینده پرونده هستند، گفت: اختلافات خانوادگی نباید برود. در دادگاه تا زمانی که هر موضوعی به قوه قضائیه برسد و بزرگان و بزرگان می توانند در این زمینه وساطت کنند که البته واحدهای میانجیگری در سطح استان نیز در این زمینه فعال هستند.


افزایش 3 درصدی حجم سازش در شوراهای حل اختلاف

موسوی گفت: میزان سازش در شوراهای حل اختلاف در سال گذشته نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشته و تعداد قتل های منجر به سازش از 6 مورد در سال 99 به 17 مورد در هزار و 400 مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پرونده عمده قاچاق سوخت در استان مرکزی با بیش از 211 میلیون لیتر سوخت قاچاق طی چند روز گذشته اعلام شده است.

رئیس قاضی استان مرکزی افزود: در رسیدگی به این پرونده دقت کافی صورت گرفته و حدود 2 ماه است که حکم صادر شده است و از مجموع بیش از 740 میلیارد تومان جریمه نقدی حدود 4 میلیارد وصول شده است. توسط متهمان.”

موسوی افزود: همچنین در حوزه قاچاق بزرگ آرد یارانه ای نیز پرونده ای تشکیل شده که متهمان با بیش از 50 دلال در کشور در ارتباط هستند. 2 میلیون و 500 هزار گونی آرد وارد شده و تا 450 هزار تن به فروش رسیده است که به معنای لغو ارز است.«در حال حاضر ترجیحات و رانت های بی شماری مهم است، پرونده در دادگاه اراک در حال رسیدگی است.


افزایش 4 درصدی پرونده های تشکیل شده در استان مرکزی

وی ادامه داد: تعداد پرونده های تشکیل شده در استان مرکزی در سال 99 بالغ بر 397 هزار فقره بوده که این رقم در سال گذشته 415 هزار فقره بوده که 4 درصد افزایش داشته است.

رئیس قاضی استان مرکزی افزود: دادگاه با وجود افزایش 16 روزه کاهش یافته است به طوری که از 81 روز در سال 99 به 65 روز در سال 1400 رسیده است.

موسوی گفت: اجرای طرح در حوزه زندان های استان مرکزی چشمگیر و امیدوارکننده بوده و یکی از سیاست های نیروها برای کاهش تعداد زندانیان است. صحافی الکترونیکی در استان ثبت شده است.

وی گفت: سال گذشته 354 زندانی جرائم غیرعمد با کمک مردم و خیران آزاد شدند که نسبت به سال 99 کمک های مردمی 67 درصد افزایش داشته است.

رئیس قاضی استان مرکزی افزود: بیش از یک هزار و 402 هکتار از اراضی ملی به ارزش 655 میلیارد ریال در یک هزار و 400 هزار و 776 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط و بیش از 10 هزار نفر در منطقه دستگیر شدند.


صدور ۶۸۶۴ حکم جایگزین حبس در استان

موسوی یادآور شد: در سال گذشته 6 هزار و 864 حکم جایگزین حبس صادر شده است که نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

وی گفت: اختلافاتی که بین فعالان صنعتی و صنعت استان وجود دارد بدون دریافت هزینه و با استفاده از ماده 8 قانون حل اختلاف شورا حل و فصل می شود. در شعبه حل اختلاف ساوه 68 درصد مشکلات واحدهای صنعتی به مصالحه ختم شد.

رئیس قاضی مرکزی افزود: قوه قضاییه از تمام ظرفیت خود برای حمایت از واحدهای تولیدی استفاده می کند و ستاد اقتصاد مقاومتی نیز در استان فعال است.

موسوی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان هنوز کل منبع آلودگی به طور کامل مشخص نیست اما در این راستا سال گذشته 2 نیروگاه تعطیل شد که استان باید حق بیشتری برای استفاده از سوخت پاک داشته باشد.

موسوی بیان کرد: 100 درصد اراضی ملی استان تثبیت شده و کاداستر کامل انجام شده است، اما در حوزه اهدایی مشکلات زیادی وجود دارد که کارگروهی تشکیل شده و پرونده ها رصد می شود، 2500 هکتار انجام شد.

رئیس قاضی استان مرکزی افزود: متاسفانه در استان مرکزی نیمی از 10 جرم مربوط به جرایم رفتاری، کلامی و عملکردی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید