لزوم توجه به مجازات های جایگزین حبس / اسکان زندانیان غیر بومی به شهرهای محل سکونت


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838715

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به آمار قابل توجه زندانیان غیر بومی در زندان های یزد گفت: قوه قضاییه باید سازوکاری برای انتقال زندانیان غیر بومی به زندان ها فراهم کند. زندانی که در آن زندگی می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار مدیرکل استانداری یزد با بیان اینکه همه ما خواهان خالی بودن زندان ها هستیم، اظهار داشت: قوه قضائیه باید با تدابیر لازم احکام جایگزین حبس را به ویژه در مواردی که خانواده ها در نظر گرفته اند در نظر بگیرد. به خصوص کودکان از زندان به شدت آسیب می بینند.

وی گفت: همچنین باید راهکاری برای جلوگیری از حبس زندانیان جرایم مالی غیرعمد اندیشیده شود.

امام جمعه یزد گفت: داستان برخی از زندانیان شنیده می شود و حبس آنها بی تدبیری است ضمن اینکه باید برای جایگزینی مجازات های دیگر با حبس کمک شود.

ناصر با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند، افزود: در این چند سال مبارزه با مواد مخدر نه از مصرف و نه از تعداد قاچاقچیان کاسته شده است، بنابراین باید فکری اساسی برای برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر کرد.

وی همچنین با اشاره به غیر بومی بودن برخی از زندانیان استان یزد تصریح کرد: دستگاه قضایی باید اقدامات جدی را انجام دهد تا محکومان به حبس در شهر محل سکونت خود زندانی شوند تا خانواده این افراد دچار دون شوند. سخت نباش

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از بازگشت زندانیان پس از آزادی، حرفه آموزی است، گفت: زندان ها باید دنبال زندانیان باشند و از وضعیت آنها آگاه باشند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید