تهیه قانون اصلاح قانون نظام صنفی در مرکز پژوهش های مجلس


ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819572

پیش نویس طرح اصلاح قانون نظام صنفی مصوب 1392 توسط مرکز پژوهش ها تنظیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تدوین لایحه قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب 1392 در دستور کار کارگروه بازرگانی دفتر پژوهش های اقتصادی این مرکز قرار گرفت. .

برای تدوین این پروژه بالغ بر 1000 ساعت کار کارشناسی در قالب برگزاری بیش از 45 جلسه کارشناسی با حضور دستگاه های مسئول انجام شد.

تبیین لزوم اصلاح این قانون، افزایش مشارکت بخش خصوصی در اداره امور و افزایش صدای این قشر از جامعه که بار حدود 20 درصد تولید ناخالص داخلی با 3 میلیون اتحادیه و اشتغال حدود 24 نفر را به دوش می کشد. میلیون نفر ذکر شده است.

همچنین بهبود فرآیندهای صدور مجوز واحدهای صنفی و مشاغل و به روز رسانی قوانین و مقررات نظام صنفی متناسب با مقتضیات زمان در این حوزه و ارتقای کیفیت خدمات به افراد در توزیع کالا و خدمات و افزایش پاسخگویی متولیان امر از دیگر موارد مورد نیاز برای اصلاح این قانون است.

لغو انحصار انتخاب اعضای هیأت مدیره انجمن های صنفی و منطقی سازی نهادهای متولی نظام صنفی نیز در تبیین اهمیت اصلاح این قانون مورد توجه قرار گرفت.

بابک نگهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار قرار گرفتن اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار مجلس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید