تجمع کارگران «ارگان سوم وزارت نفت» مقابل نهاد ریاست جمهوری

تعدادی از کارگران شعبه سوم وزارت نفت در اعتراض به اجرای نشدن طرح حذف شرکت های پیمانکاری و تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری، مهمترین خواسته خود را حذف شرکت های پیمانکاری عنوان کردند و افزودند: : نزدیک به یکصد و پنج هزار نفر به صورت شرکتی (شعبه های ثالث) پرحجم و غیرحجم) در شرکت های دولتی مرتبط با وزارت نفت اعم از گاز، نفت، حفاری، پالایش، پخش فرآورده های نفتی و آنها مشغول به کار هستند. همه خواستار خروج شرکت های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با وزارت نفت هستند.

آنها با انتقاد از عملکرد دولت در تامین مطالبات کارگران شرکتی از صنعت نفت گفتند: چند سالی است که موضوع خروج پیمانکاران از صنعت نفت از سوی دولت به ویژه در سفرهای استانی رئیس جمهور به صنعت نفت مطرح شده است. مناطق نفت خیز جنوب کشور اما تاکنون کاری برای تحقق این خواسته کارگران انجام نشده است.

این کارگران با بیان اینکه با حل مشکلات کارگران پیمانکاری شخص ثالث بسیاری از مشکلات کارگری صنعت نفت حل می شود، اظهار داشتند: ما کارگران شخص ثالث سال هاست که زیر نظر شرکت های واسطه کار می کنیم. شرکت هایی که عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات تحت عنوان تامین برق ندارند.

کارگران و کارمندان شخص ثالث از رئیس جمهور خواستند تا با نوآوری موضوع حذف شرکت های طرف مقابل طنین نیرو را ادامه دهد و هزاران کارشناس را از بلاتکلیفی و آینده کاری مبهم نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید