این تحقیق به تایید نهاد ریاست جمهوری دولت روحانی رسیده است

این تحقیق به تایید نهاد ریاست جمهوری دولت روحانی رسیده است

روز جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون داخلی درباره تحقیق و تفحص از «عملکرد نهاد ریاست جمهوری دولت روحانی» موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با 138 رای موافق، 28 رای مخالف و 10 رای ممتنع، گزارش کمیسیون داخلی و شوراها برای بررسی عملکرد نهاد ریاست جمهوری را تصویب کردند. روحانی «کردن.

روح اله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخله و شوراها در تشریح گزارش کمیته مربوطه گفت: و با توجه به ادعای نامزدها از تاریخ 1400/10/06 مبنی بر ناکافی بودن اطلاعات ارائه شده از سوی کمیسیون، موضوع در یک جلسه مطرح شد. جلسه رسمی کمیسیون از تاریخ 14.06.1400 که با حضور 15 نفر از اعضای کمیسیون، کاندیداهای تحقیق و غیره تشکیل شد، پس از استماع نظرات طرفین، لزوم تحقیق و تفحص در زمینه های ذیل مورد تایید قرار گرفت.

وی محورهای تحقیق و تفحص را چنین خواند:

1- معاونان و مدیران نهاد ریاست جمهوری در تخلفات این نهاد به ویژه عملکرد مالی و دخالت در مذاکرات هسته ای و تسلط گلوگاه ها در تولید رانت چه نقشی داشتند؟

2- بررسی نقش حسین فریدون مشاور رئیس جمهور در مذاکرات هسته ای و آثار سوء مداخله وی.

3- نقش رئیس دفتر روحانی در انتصاب مدیران موسسات اقتصادی، کارخانجات، بانک ها و مراکز حساس و درآمدزا.

4- بررسی نقش تیم اقتصادی دولت روحانی به ویژه نهاوندیان معاون اقتصادی وزیر کشور در تزریق 18 میلیارد دلار به بازار ارز و هدر رفت ذخایر ارزی کشور و همچنین کنترل توزیع ارز. قیمت طلا 60 تن اما بدون نتیجه مثبت است و منابع خزانه را هدر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید