تجمع بازنشستگان در برخی شهرها در اعتراض به شرایط سخت معیشتی

تجمع بازنشستگان در برخی شهرها در اعتراض به شرایط سخت معیشتی

بنا بر گزارش ها، معترضان بازنشسته امروز در بیش از 15 شهر از جمله تهران، شوش، تبریز، شیراز و اصفهان تجمع کردند.

عکس‌هایی از این تجمعات که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، بازنشستگانی را نشان می‌دهد که با در دست داشتن پلاکاردهایی به بیان خواسته‌های خود اعتراض می‌کنند.

در این تجمعات معترضان شعارهایی علیه وضعیت کشور سر دادند، از جمله: ظلم بس است سفره ما خالی است. «نه مجلس و نه دولت به فکر ملت نیستند»؛ «زندانی سیاسی باید آزاد شود» و «رئیس دروغگو نتیجه وعده های شماست».

دولت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با انتقاد از عدم کفایت دولت حسن روحانی از نظر معیشت مردم و رسیدگی به وضعیت اقشار کم درآمد، روی کار آمده است.

به گزارش ایلنا، معترضان در قطعنامه ای گفتند که زندگی آنها به طور فزاینده ای با فقر پیوند خورده است.

آنها با اشاره به از دست رفتن استقلال صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی به شدت از عملکرد سیاستمداران انتقاد کردند.

مستمری بگیران تامین اجتماعی همچنین با اشاره به فقر و وضعیت اقتصادی سایر اقشار جامعه خواستار افزایش دستمزد متناسب با تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان و پرداخت فوری تعهدات تامین اجتماعی کشور شدند که برآورد آنها بیش از 400 هزار میلیارد تن است. .

آنها می گویند باید دست دولت از صندوق تامین اجتماعی کوتاه شود و دارایی های صندوق به بازنشستگان بازگردانده شود.

تامین اجتماعی یکی از پرطرفدارترین سازمان های مردم نهاد در ایران است.

معترضان همچنین در اعتراض به مبلغ «ناچیز» که به عنوان عیدی برای بازنشستگان تعریف شده است، خواستار پرداخت همان مبلغی معادل دو ماه حقوق به کارگران و بازنشستگان شدند.

گفته می شود پرداخت یک میلیون و 600 هزار تن عیدی به مستمری بگیران اصلا عادلانه نیست.

ایراد دیگر این است که زنان مستمری بگیر، مستمری بگیر و بازماندگان و همچنین مردان حق ازدواج و فرزند ندارند، در حالی که بسیاری از زنان سرپرست خانوار و تنها تحت تکفل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید