تجمع سراسری معلمان معترض در شهرهای کشور

تجمع سراسری معلمان معترض در شهرهای کشور

در روز 13 اردیبهشت که در ایران روز معلم نامیده می شود، معلمان در بسیاری از شهرها گرد هم آمدند. اما حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در مقابل ساختمان های اداری و آموزشی در برخی شهرها چشمگیر بود. جلسه امروز معلمان به درخواست شورای هماهنگی انجمن های فرهنگی ایران تشکیل شد.

به گفته برخی منابع صنفی، پلیس بوشهر به تجمع معلمان خارج از اداره آموزش و پرورش این شهر یورش برد و تعدادی از آنان را دستگیر کرد. اتحادیه آزاد کارگران ایران تاکنون از بازداشت ۶ معلم خبر داده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از تجمع معلمان در اراک، کرمانشاه، ساکز، نورآباد، خمینی شهر، شیراز، الیگودرز، البرز، بوشهر، یزد، اصفهان، دهداش، لنگرود، سنندج، مریوان، شوشتر، رشت، یاسو، اردبیل لاهیجان، شاوی تبریز، قزوین، تنکابن، اهواز، اراک و …

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص دستگیری تعدادی از معلمان که از روز گذشته آغاز شده است، در اطلاعیه ای که در کانال تلگرامی این شورا منتشر شده است، اعلام کرد: آنها پیش از این تعدادی از فعالان صنفی فرهنگیان را طبق برنامه ریزی های انجام شده در سراسر کشور احضار و بازداشت کرده اند. “

با این حال شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی ایران اضافه کرد که تعدادی از همکاران بازداشت شده آزاد شده اند اما تعدادی همچنان در بازداشت به سر می برند.

این آژانس تاکید کرد که در حال تهیه فهرست نهایی از بازداشت شدگان است.

در این بیانیه آمده است: «در صورت عدم اطمینان یا آزادی همکاران بازداشت شده، به زودی تجمع سراسری در حمایت از آنان برگزار خواهد شد».

علی اکبر باگانی، رسول بداغی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی صبح دیروز بازداشت شدند و به گفته شورای هماهنگی انجمن های فرهنگی اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکا، شب گذشته نیز در مریوان بازداشت شدند. بر اساس عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، امروز حضور نیروهای امنیتی در مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان مشهود بود.

از سوی دیگر به مناسبت روز جهانی کارگر تعدادی از کارگران، فعالان صنفی و مستمری بگیران در منزل کارگری حضور یافتند و در پایان جلسه قطعنامه ای صادر و قرائت شد.

در این قطعنامه آمده است: نتیجه کار کارگر ایرانی به او بر نمی گردد، زیرا می بینیم که امروز کارگران بیشتر کار می کنند، اما هر سال فقیرتر می شوند.

در این قطعنامه آمده است: تورم لجام گسیخته نتیجه تحریم ها و سوء مدیریت داخلی است که با وجود افزایش دستمزدها هر روز کارگران را فقیرتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید