تجمع معلمان معترض در سراسر کشور آمار معترضان به تفکیک شهرها / عکس

تجمع معلمان معترض در سراسر کشور آمار معترضان به تفکیک شهرها / عکس

امروز تعدادی از معلمان استان های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان و رسیدگی به درخواست های خود از سوی کارکنان دولت به ویژه وزیر آموزش و پرورش شدند.

در این جلسات معلمان خواستار تصویب و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرایی و بهره مندی کامل و واقعی از مزایای واقعی آن شدند. بر اساس این لایحه، رتبه بندی معلمان به عناوین مختلفی تقسیم شده و به ازای هر ترفیع، حقوق، مزایا و پاداش مستمر اضافه می شود.

چهارمحال و بختیاری

امروز حدود 150 معلم شهرکردی در اعتراض به رتبه بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند. حاضران در این مراسم با سردادن شعارهای «شما باید پاسخگوی کدنویسی باشید»، «درخواست حل نمی شود، ساعت تعطیل می شود» نسبت به اجرا نشدن لایحه رتبه بندی اعتراض کردند. این تجمع که کمتر از یک ساعت به طول انجامید، بدون درگیری و ورود نیروهای امنیتی به آرامی به پایان رسید.

هرمزگان

تجمع حدود 200 نفری فرهنگیان هرمزگانی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد که خواستار اجرای دقیق و بدون تبعیض لایحه رتبه بندی شدند و خواستار حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شدند.

بهترین مرد

کلاس های درس توسط معلمان تعطیل شد و امروز دوشنبه 22 آذرماه در آموزش و پرورش ناحیه 3 کوم تجمع کردند.

کهگیلوه و بویراحمد

معلمان گچسارانی در تجمعی مسالمت آمیز و مسالمت آمیز خواستار اجرای لایحه رتبه بندی معلمان شدند. آنها از دولت و مجلس خواستند با توجه به شرایط سخت معیشتی معلمان، لایحه رتبه بندی را هر چه سریعتر اجرایی کنند.

فارس

حدود 2000 معلم استان فارس امروز در اعتراض به وضعیت معیشتی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش شیراز تجمع کردند و خواستار یکسان سازی حقوق کار به ویژه یکسان سازی حقوق بازنشستگی شدند.

اصفهان

امروز حدود 500 معلم در اصفهان و برخی شهرستان های استان برای پیگیری مطالبات خود در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان در ادارات آموزش و پرورش حاضر شدند. سید محمد میرپور، معاون توسعه و نگهداری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در خصوص تجمع معلمان امروز گفت: این اتفاق برای معلمان رسمی که لایحه رتبه بندی را دنبال می کنند، رخ داد. سازمان های مختلف فرهنگی پیگیر لایحه رتبه بندی هستند و این موضوع در مجلس در حال بررسی است.

مرکزی

کمتر از 100 نفر از معلمان استان مرکزی امروز مقابل اداره آموزش و پرورش ناحیه تجمع کردند و مطالبات آنها مانند سایر استان ها بود.

خوزستان

جمعی از معلمان و بازنشستگان اهواز صبح امروز در اعتراض به عدم اعمال رتبه بندی و مقایسه مقابل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند.

بوشهر

هیچ تجمعی در مرکز استان بوشهر گزارش نشد، اما تعدادی از معلمان در گناوه و جم تجمع کردند.

فیلم و عکس تجمع معلمان معترض در سراسر کشور آمار شهرهای معترض به تفکیک شهرها معلمان چه می خواهند؟

یزد

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های ابرکو و یزد نیز با سردادن شعارهای معلم بیدار و بیزار از تبعیض، تصمیم کلاس درس تعطیل می شود، میزبان حدود 100 نفر از معلمان نیم ساعته استان بود.

در استان تهران تعدادی از معلمان تهران و البرز در مقابل مجلس شورای اسلامی، در زنجان حدود 100 نفر، کرمانشاه 50 نفر، خراسان رضوی 50 نفر و کرمان 150 معلم تجمع کردند که مطالبات اصلی آنها این است: «طبقه بندی معلمان در قانون اساسی، “کمبود کادر آموزشی و فشار بر سایر معلمان”، ناکافی بودن حقوق معلمان به دلیل شرایط اقتصادی، قانون دائمی همسان سازی مستمری ها”، اجرای اصل 30 قانون اساسی “تحصیل برای شهروندان رایگان است”. “

3 استان به صورت تجمعی گزارش نشده است

در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تجمعی گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید