دستگیری معلمان معترض در برخی شهرها

دستگیری معلمان معترض در برخی شهرها

معلمان استخدامی و بازنشسته به دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان پس از دو روز تجمع اعتراضی در مدارس امروز در تهران مقابل مجلس و در شهرستان ها مقابل ادارات آموزش و پرورش – تجمعات در اصفهان، یزد و … را مشاهده می کنید. تهران.

معلمان شعارهایی چون وزیر نالایق / استعفا – استعفا – مجلس انقلابی / فقط یک وعده دروغ – معلم زندانی باید آزاد شود سر دادند.

گفته می شود سه نفر در تهران و چند نفر دیگر در شهرهای دیگر از جمله شیراز و مریوان دستگیر شده اند. یکی از کانال های شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی ایران از دستگیری محمدعلی زحمتکش، بازرس کانون فرهنگیان استان فارس و عسگر امیرزادگان، قهرمان کیانی در شیراز خبر داده است.

به نظر می رسد جبار دوستی، معلم مریوانی نیز بازداشت شده است. روز گذشته اتحادیه آزاد کارگران ایران از بازداشت شعبان محمدی از اعضای کانون صنفی معلمان کرد خبر داد.

معلمان پرمشغله به تصویب ناقص رتبه بندی در مجلس و اجرای آن معترضند و معلمان بازنشسته نیز به عدم استانداردسازی حقوق خود و البته معترض به پولی شدن آموزش و پرورش در ایران و خواهان آزادی معلمان زندانی هستند. .

بر اساس طرح رتبه بندی مصوب 10 ساله مجلس، حقوق معلمان باید 80 درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد و حقوق معلمان نیز بر اساس کیفیت کار تعیین شود.

در این طرح معلمان در پنج رتبه تربیت معلم، مربی معلم، کمک معلم، کمک معلم و معلم معلم قرار می گیرند. برای هر رتبه فوق العاده حقوقی تعیین می شود که «در احکام انتصاب معلم تعیین می شود».

در حال حاضر این طرح که معلمان معترض معتقدند صحت آن به دور است، از سوی هیئت امنا رد شده است.

معلمان در بسیاری از شهرهای کشور در روزهای شنبه و یکشنبه دست به تحصن زدند و از حضور در کلاس خودداری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید