تحریم های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه

تحریم های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه دو مقام سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) را که بر “عملیات مداخله در انتخابات” در ایالات متحده و سراسر جهان نظارت داشتند، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، از جمله FSB، از عملیات‌های نفوذی به رهبری کرملین علیه ایالات متحده و متحدانش حمایت می‌کنند.

وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً دو مقام روسی را به تأثیرگذاری در انتخابات محلی ایالات متحده و نقش مهمی که آنها در اجرای عملیات نفوذ مخرب در سطح جهانی ایفا کردند، متهم کرد.

به گزارش ایندیپندنت، از دو افسر روسی که امروز در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفتند، یکی اگور سرگیویچ پوپوف، افسر سرویس دوم FSB است که مسئولیت الکساندر ویکتوروویچ یونوف را بر عهده داشت. پوپوف اغلب با یک افسر دیگر – برلینوا، که گزارش های اطلاعاتی در مورد فعالیت های خود را مخابره می کند، ارتباط برقرار می کند.

الکساندر ویکتوروویچ یونوف و تانالیا والریونا بورلینووا ماموران FBI هستند که به بخش حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم منصوب شده اند و از طریق یک شبکه ویژه برای تضعیف فرآیندهای دموکراتیک در ایالات متحده و سایر کشورها کار می کنند.

دومین مقام تحریم شده امروز استالکسی بوریسویچ سوخودولوف است که پوپوف به او گزارش داد. سوخودولوف همچنین با یونوف برای انجام عملیات نفوذ در سراسر جهان همکاری کرد.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، درباره تحریم‌ها گفت که روسیه همچنان ستون اصلی دموکراسی در سراسر جهان، انتخابات آزاد و عادلانه را هدف قرار می‌دهد، اما ایالات متحده تهدیدات علیه دموکراسی آنها را تحمل نخواهد کرد. .

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توصیف این تحریم‌ها نوشت که هدف روسیه گسترش نفوذ خود از طریق ایجاد و بهره‌برداری از شکاف‌های اجتماعی در ایالات متحده و بین متحدان و شرکای ما است. کاهش اعتماد به فرآیندهای دموکراتیک، تضعیف روابط دیپلماتیک آمریکا و ترویج نگرش‌های ضد آمریکایی و دیدگاه‌های سیاسی ضد دموکراتیک از جمله رویکردهای دولت روسیه است که تلاش می‌کند از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات نادرست برای گمراه کردن شهروندان استفاده کند.

شورای اتحادیه اروپا روز جمعه جزئیات یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه و سازمان ها و شرکت های دور زدن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید