تخلف از سامانه یکپارچه فروش خودرو و خریدارانی که ثبت نام نمی کنند

تخلف از سامانه یکپارچه فروش خودرو و خریدارانی که ثبت نام نمی کنند

روز جدید : در حالی که دومین روز از سامانه یکپارچه توزیع خودرو را سپری می کنیم، برخی از خریداران برای بارگذاری اطلاعات و ثبت نام نهایی با مشکل مواجه می شوند.

امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه دومین روز عرضه رسمی خودرو در قالب سامانه یکپارچه توزیع خودرو است. طبق گزارشات دریافتی ثبت نام هفت مرحله می باشد که در مرحله اول داوطلب با انتخاب گزینه ورود از منوی اصلی سامانه اقدام به ثبت نام می کند. مرحله دوم ایجاد یک حساب کاربری است و در این قسمت باید فرم اطلاعات شخصی را پر کنید. در مرحله سوم کاربر پس از ایجاد حساب کاربری باید اطلاعات دقیق خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد کند.

در این مرحله مراحل ثبت نام و تکمیل اطلاعات به پایان می رسد. داوطلبان در مرحله چهارم اقدام به انتخاب خودرو و در مرحله پنجم و ششم به ترتیب نسبت به بازدید و تایید بخشنامه و اطلاعات ثبت شده اقدام می کنند و در این مرحله پس از نهایی شدن ثبت نام، کد رهگیری برای آنها ارسال می شود.
با توجه به شرایط مجاز، افرادی را می توان ثبت نام کرد که همزمان با کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت مطابقت داشته باشند به نام داوطلب ثبت نام.

البته این سامانه یک مهلت ثبت نام یک هفته ای را برای متقاضیان در نظر گرفته است چرا که مزیت یا تاخیر در زمان ثبت نام تاثیری در قرعه کشی و شانس برنده شدن ندارد و قرعه کشی توسط مصرف کنندگان و سازمان حمایت کنترل می شود. تهیه کنندگان.

بر اساس آنچه در این سامانه اعلام شده، عرضه خودروهای مبتنی بر این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره های گذشته خواهد بود و خودروسازان موظفند تمامی محصولات خود را برای خودرو در این سامانه عرضه کنند و وجود ندارد. استثنا برای توزیع خودرو به مشتریان خارج از کشور. این سیستم وجود نخواهد داشت.

در حالی که دومین روز ثبت نام خودرو را در این سامانه سپری می کنیم، طبق گزارش های دریافتی از تسنیم، برخی خریداران برای بارگذاری اطلاعات ثبت نام خود با مشکل مواجه می شوند.

یکی از خریداران خودرو که از روز گذشته چندین بار اقدام به ثبت نام کرده است، گفت: در مراحل ثبت نام شماره گواهینامه خود را وارد کردم اما در مراحل بعدی به من تذکر دادند که گواهینامه ندارید و امکان ثبت نام وجود ندارد.

فرد دیگری با بیان اینکه برای بارگذاری اطلاعات به مشکل خوردم اما در نهایت با اخطاریه در سایت مواجه شدم، افزود: از دیروز سایت اخطارهای مختلفی داده و نمی توانیم ثبت نام کنیم.
یکی از مشکلات افراد آپلود کننده، عدم دریافت پیامک یا انتخاب شهر برای تکمیل فرم ثبت نام است.

عبدالله توکلی لاریجانی، مدیرکل خودروسازی وزارت صمت در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به صورت مستمر در حال رصد سایت هستیم و در برخی موارد سایت در اختیار عده ای خاص قرار نمی گیرد که در زمان های دیگر ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه برای ثبت نام خودرو عجله نکنند، افزود: این سامانه امکان یک هفته ای را فراهم می کند و خریداران می توانند به راحتی در زمان های مختلف ثبت نام کنند.

مدیرکل خودروسازی وزارت صمت افزود: در برخی موارد سرعت اینترنت در بارگذاری اختلال ایجاد می کند و سایت مشکلی ندارد. باز هم تاکید می کنم که ثبت نام در سامانه به هیچ وجه متوقف نمی شود و در صورت بروز مشکل برای آپلود اطلاعات برای یک نفر، سایر افراد می توانند ثبت نام کنند.

به گفته توکلی، هر بار بین 200 تا 300 هزار دستگاه خودرو فروخته می شود، بنابراین هر فرد یک خودرو ثبت نام می کند تا تعداد زیادی از افراد بتوانند ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید