شروع سامانه یکپارچه فروش خودرو از امروز / ثبت نام خودرو از بیست و هفتم اردیبهشت

شروع سامانه یکپارچه فروش خودرو از امروز / ثبت نام خودرو از بیست و هفتم اردیبهشت

روز جدید : بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه فروش خودرو از ساعت 12 امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت ماه) با یک هفته تاخیر نسبت به اطلاعیه اولیه وزیر صمت به منظور شفاف سازی و ارائه پیشنهاد عادلانه تر به کار خود را آغاز می کند. کلیه خودروهای تولیدی متقاضیان امروز و فردا می توانند از بخشنامه های مختلف فروش خودرو توسط تمامی شرکت های خودروسازی مطلع شوند و از روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

به گفته سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دو هفته پیش سامانه یکپارچه فروش خودرو را معرفی و اعلام کرد: تمامی خودروسازان انواع تحویل خودرو را تنها از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی (سامانه یکپارچه فروش) عرضه می کنند. خودروها) از 7 می برای ایجاد شفافیت، برای اطمینان از عرضه عادلانه تر برای همه خودروهای تولیدی.

هم اکنون با یک هفته تاخیر سامانه یکپارچه توزیع خودرو از امروز یکشنبه (5 اردیبهشت) از ساعت 12 در سایت sale.iranecar.com در دسترس است. بر این اساس در راستای اجرای بند 5 احکام ریاست جمهوری در خصوص نحوه تحویل خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مردم، سامانه یکپارچه توزیع خودرو فعال شده است.

سامانه یکپارچه فروش خودرو از امروز فعال می شود. متقاضیان در روزهای یکشنبه و دوشنبه می توانند از بخشنامه های مختلف فروش خودرو که توسط کلیه شرکت های خودروسازی ارائه می شود، اطلاع پیدا کنند و از روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه، امکان ثبت نام در سامانه فراهم می شود. اولویت یا تاخیر در ثبت نام تاثیری در قرعه کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت.
بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان در روزهای یکشنبه و دوشنبه می‌توانند از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی کلیه شرکت‌های خودروسازی ارائه می‌شود مطلع شده و از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

در اولین دوره فروش خودرو در این سامانه مهلت یک هفته ای برای ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته شده است و مزیت یا تاخیر در زمان ثبت نام تاثیری در قرعه کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت.

عرضه خودروهای مبتنی بر این سامانه بسیار متنوع و چندین برابر دوره های گذشته خواهد بود و خودروسازان موظفند تمامی محصولات خودروی خود را در این سامانه ادغام کنند و هیچ استثنایی برای توزیع خودرو به مشتریان خارج از این سیستم وجود نخواهد داشت. سیستم.

گفتنی است پیش از این عبدالله توکلی – مدیرکل خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت – ضمن تشریح جزئیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش، تاکید کرد که این سامانه با هدف ایجاد شفافیت در خواهد بود. فعال شدن همه جوانب، افزایش عرضه و توقف تولید خودروهای معیوب.

وی با بیان اینکه میزان عرضه ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می شود چندین برابر دوره های گذشته خواهد بود، گفت: سازوکار این سامانه در بازه زمانی مشخصی تنظیم می شود تا هجوم زیادی نداشته باشد. رخ می دهد و متقاضیان تعداد قابل توجهی را ارائه می دهند. این خودرو توسط چند خودروساز تعمیر می شود و دیگر مهلت چند روزه ای برای ثبت نام وجود ندارد. در واقع خودروسازان در بازه زمانی معینی محصولات خود را با هم عرضه می کنند و مشتریان می توانند خودروی مورد نظر خود را با قدرت انتخاب بالا در آن بازه زمانی خاص خریداری کنند. مراحل تحویل به گونه ای خواهد بود که در صورت درخواست مازاد ظرفیت، مشتریان نهایی به صورت قرعه کشی مشخص می شوند. در غیر این صورت خودرو متعلق به هر ثبت نام کننده خواهد بود. اما در راستای اقدامات انجام شده برای افزایش عرضه و به طور کلی با توجه به اینکه شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت که مصرف کننده واقعی بتواند از این طرح بهره مند شود، الزامات تجاری گام به گام حذف شده و قرعه کشی انجام می شود. در مراحل بعدی حذف شده است. شد.

در پایان باز هم باید تاکید کرد که تفاوت توزیع خودرو در این سامانه نسبت به فروش قبلی، ناکارآمدی اولویت تاخیر در ثبت نام نامزدهای برنده شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید