تخلیه سفارت روسیه در اوکراین آغاز شد


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810867

سفارت روسیه در اوکراین از آغاز روند خروج کارکنان سفارت از اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا «دنیس گولنکو» سخنگوی سفارت روسیه در اوکراین گفت: سفارت روسیه در «کیف» تخلیه کارکنان خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، خروج کارمندان سفارت روسیه در اوکراین پس از آن اتفاق افتاد که وزارت خارجه فرانسه یک روز قبل اعلام کرد مسکو کارکنان سفارت خود در اوکراین را در آینده نزدیک اخراج خواهد کرد.

با تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین و تشدید تنش های دیپلماتیک، وزارت خارجه روسیه شب گذشته (سه شنبه 23 مارس) اعلام کرد تهران دیپلمات های خود را از کیف خارج می کند.

آندره رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه به تاس گفت: «روسیه امکان خروج دیپلمات‌هایش از اوکراین را رد نمی‌کند تا از آنها در برابر تحریکات احتمالی کیف و کشورهای ثالث محافظت کند».

وزارت خارجه اوکراین روز سه شنبه سفیر این کشور در روسیه را به دلیل به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط روسیه برکنار کرد و آلمان سفیر روسیه در برلین را احضار کرد.

این در حالی است که آلمان در پی حوادث اخیر سفیر خود از روسیه را فراخواند. وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که سفیر روسیه را پس از اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک فراخوانده است. روسیه هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و به نیروهای روسیه دستور داد تا در این منطقه مستقر شوند تا از آنها در برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی محافظت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید