تذکر حسن روشن به فرهاد مجیدی

تذکر حسن روشن به فرهاد مجیدی

حسن روشن کاپیتان و مهاجم باسابقه استقلال درباره آخرین اتفاقات و درگیری فرهاد مجیدی با کمیسیون داوری و فدراسیون فوتبال اظهاراتی را بیان کرد.

فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال در مقابل هیات داوران چطور؟

حرف من به فرهاد مجیدی این است که او پسر جان است! چرا باید تو استقلال اینقدر تنها باشی؟ فرهاد الان تنهاست. خودش میدونه او باید کمیته فنی خوبی داشته باشد تا همه این گونه مشکلات متوجه کمیته فنی شود. باید بروند دعوا کنند، چانه بزنند، نه فرهاد مجیدی!

دوری تیم به او کمک نمی کند؟

می دانم که بیژن طاهری هم به او کمک می کند. اما دو نفر نمی توانند وزن این تیم بزرگ را تحمل کنند. هر دو تنها هستند. اما با یک کمیته فنی پنج یا شش نفره در چنین روزهایی می توان مشکلات را راحت تر حل کرد. اینکه سرمربی و مربی مستقیماً به شکم کمیسیون داوری بروند باعث بی مهری شخصی می شود. خوب نیست پرده بین سرمربی و رئیس کمیته داوران یا شخص دیگری در راس فدراسیون بیفتد. باید شرم وجود داشته باشد. فرهاد نمی تواند به تنهایی روی این مسائل بجنگد. چون ده ها وظیفه دیگر در تیم دارد.

آیا مشاورانش نمی توانند او را در این مورد راهنمایی کنند؟

تو خوشحالی! متاسفانه مشاوران فرهاد مجیدی دلسوز و دلسوز رفتار او نیستند. مشاوری که کنار مجیدی می ایستد و تنها کاری را انجام می دهد که مشاور نیست. اینها بارهایی نیستند که در چنین روزهایی به فرهاد کمک کنند یا راه و چاه را به او نشان دهند. تا زمانی که کمیته فنی مستقل نباشد چنین مسائلی فاجعه آمیز است.

یعنی می گوید کمیسیون داوری می تواند درباره استقلال موضع بگیرد و در مسابقات دیگر مشکل ایجاد کند؟

قطعا نه. بالاخره قضات می دانند که رفتار فردی آنها زیر ذره بین تماشاگران و دیگر ورزش های کشور است و هرکسی نمی خواهد کاری انجام دهد. در واقع می خواهم بگویم قضات باید مراقب رفتارشان باشند.

پس با این حرف ها می خواهید به فرهاد مجیدی تذکر بدهید؟

میگم آقا فرهاد! اگر می گویم کمیته فنی داشته باشید، به این دلیل نیست که شما من را انتخاب کرده اید، نه! همه کسانی که با آنها موافق هستید را درگیر کنید و یک کمیته تشکیل دهید. همه می دانند اگر تیمی قهرمان شود، همه می گویند سرمربی آن تیم قهرمان است و هیچکس دیگران را به یاد نمی آورد. بنابراین اگر کمیته فنی وجود داشته باشد، تمام بدبختی ها و سختی ها برای آن کمیته است. در واقع این کمیته یک فیلتر است تا آسیبی به تیم و مربی وارد نشود. همه شادی ها برای کادر فنی و بازیکنان است و همه بدبختی ها برای کمیته فنی اما این باعث می شود مربی تنها نباشد. تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس که باید مدام با چنین مشکلاتی مبارزه کنند باید کمیته فنی داشته باشند. حیف که فرصت قهرمان شدن در استقلال به این خوبی از دست رفت.

دیدگاهتان را بنویسید