تذکر سرمربی سابق پرسپولیس به امیر کالا نویی

تذکر سرمربی سابق پرسپولیس به امیر کالا نویی

حمید درخشان درباره تساوی یک بر یک ایران و روسیه گفت: با توجه به اینکه اولین بازی خود را با تیم جدید انجام دادیم و تغییراتی در ترکیب داشتیم، بازی بدی نبود. دیدار با روسیه فرصتی شد تا امیر گالنویی ارزیابی خوبی از بازیکنان بدهد. حریف هم تیمی استخوانی، قوی و بدنی بود. نتیجه خیلی مهم نبود، اما مهم این بود که بسنجیم در این مسابقه تدارکاتی چه چیزی داریم و برای چه استفاده کنیم.

وی افزود: تغییراتی که می توانید انجام دهید، نوع بازی، نوع سیستمی که می خواهید تست کنید و… از طریق ارزیابی در جلسات تدارکاتی به دست می آید. در نهایت باید به نقطه ای برسید که بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید. در بازی با روسیه تغییراتی در ترکیب داشتیم و چند بازیکن خوب لیگ برتری مثل محبی و مقانلو در ترکیب اصلی بودند. خیلی خوب است که کادرفنی تیم ملی فقط به لژیونرها نگاه نمی کند و به بازیکنان لیگ برتری هم توجه دارد.

کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان تاکید کرد: در نهایت برای اینکه به صورت تیمی به شکلی خوب درآییم باید حداقل 6-7 بازی دوستانه دیگر برگزار کنیم. در چنین شرایطی می توانیم به خوبی به نکات سرمربی پی ببریم و به اهداف خود برسیم.

درخشان درباره اینکه چه زمانی می توان شاهد تغییرات در ترکیب تیم ملی بود، گفت: مهم ترین رکن برای ایجاد این تغییرات، انجام بازی های تدارکاتی زیاد است. ما باید با تیم های خیلی خوب و معتبری بازی کنیم که استخوان های بسیار قوی دارند، فوتبال خوبی بازی کنند، تیم را تحت فشار قرار دهند و غیره. بازی با هر تیمی و مثلا برد با بیش از 3 گل نمی تواند کالیبر تیم ملی را تعیین کند.

او ادامه داد: «بازی با تیم‌های قلدر مهم است.» باخت به این تیم‌ها مهم نیست، اما باعث می‌شود نقاط ضعف و قوت خود را کشف کنیم تا بتوانیم هر روز با اصلاح و تقویت آنها پیشرفت کنیم. برگزاری مسابقات تدارکاتی مهمترین عاملی است که یک مربی می تواند از آن استفاده کند. در غیر این صورت، شما کیفیت بازیکنان را می شناسید، اما باید آنها را در شرایط سخت آزمایش کنید تا متوجه شوید که آیا می توانند واکنش نشان دهند و کمک کنند یا نه؟

سرمربی سابق پرسپولیس درباره دلیل بازی تهاجمی ایران مقابل روسیه گفت: فوتبال جهان الان رو به جلو است. هیچکس دوست ندارد تیمی مدام دفاع کند و با گلزنی در ضد حمله پیروز شود. بردن خوب است، اما فوتبال در جهان در حال مدرنیزه شدن است تا زیباتر شود و گل های بیشتری رد و بدل شود. ما هم باید این نکته را یاد بگیریم.

درخشان گفت: دیگر نمی توانیم در دفاع به تنهایی به مصاف ژاپن برویم و پیروز شویم. میزان موفقیت بسیار پایین است. باید آنقدر عمل کنید که حریف در محوطه جریمه تحت فشار باشد. مانند منچسترسیتی و سایر تیم‌هایی که با گردن و اقتدار قوی عمل می‌کنند و تاکتیک‌های متفاوتی در بخش تهاجمی دارند، باید برای پیروزی تلاش کنیم. بازیکنان ما علاوه بر دفاع خوب باید یاد بگیرند که در حمله هم خوب باشند. دفاع اولویت است، اما زیبایی فوتبال برد با بازی خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید