پیشکسوت پرسپولیس: انتخاب امیر کالا نویی بهترین بود

پیشکسوت پرسپولیس: انتخاب امیر کالا نویی بهترین بود

اسماعیل حلالی بازیکن و مربی سابق تیم ملی و پرسپولیس که سال ها مربیگری در تیم های پایه پرسپولیس و یکی دو تیم درجه یک را برعهده داشته است، نگاه ویژه ای به شرایط تیم ملی و انتخاب سرمربی دارد. تیم ملی. حلالی علاوه بر اظهار نظر درباره سرمربی تیم ملی، نظر خود را درباره وضعیت اخیر پرسپولیس و دلایل افت این تیم بیان می کند و تاکید می کند که حضور دستیاران خارجی کمکی به یحیی و پرسپولیس نکرده است.

چرا پرسپولیس در بازی برگشت مقابل سپاهان بسیار ضعیف به نظر می رسد؟

تیم پرسپولیس در این فصل خیلی تزلزل می کند، مشکلی که برای تیمی که می خواهد قهرمان شود جالب و قابل قبول نیست، تیمی که سال ها قهرمان ایران است، نباید اینقدر تزلزل کند و روی زمین باشد. روز تاج و تخت و روز بعد روی فرش. از نظر فنی فراز و نشیب های زیادی وجود دارد.

اما در مورد پرسپولیسی هایی که گفته می شود جدا از بازیکنان اصلی نیمکت محکمی دارند، این قابل قبول نیست!

نه، من این را باور ندارم و فکر می کنم همه بازیکنان پرسپولیس در یک سطح نیستند و تیم اصلی با نیمکت نشینان کاملاً متفاوت است، بنابراین تیم ما هماهنگی خوبی ندارد و بازیکنان مکمل خوبی نیستند. به هیچ وجه به یکدیگر واژه خوبی برای تسامح در میان بازیکنان پرسپولیس وجود ندارد.

اما در این بین حتما وظیفه کادر فنی نزدیک شدن بازیکنان به عنوان یک سطح بوده است؟

بازیکنان خوبی داشتیم اما در هر شرایطی وقتی بازیکنان خوب دوباره متولد می شوند، بازیکن پایین می آید. یک نمونه از این بازیکنان عبدی است، بازیکنی که تقریباً کاملاً از چرخه خارج شده است و من نمی دانم در این بین چه اتفاقی افتاد و چرا بازیکنی که امتیازش مثلاً 16 بود الان 8 شده است یا چرا؟ مثلا سیامک چند ماهی است که به سطح تمرین خوبی نرسیده است و نقش کمک مربی در این میان چیست و وقتی مربیان خارجی را می آوریم تا با دلار و یورو به آنها پول بدهیم باید بیشتر آنها را انجام دهیم و ببینیم. آنها را به عنوان چیزی که واقعاً برای تیم مفید خواهد بود به جای اینکه کاری بیهوده انجام دهند. این تمام نکته ای نبود که می خواستم بگویم و در واقع به این موضوع هم اشاره کردم که فصل گذشته پرسپولیس در هر بازی موقعیت های زیادی ایجاد می کرد اما امسال واقعاً با ایجاد موقعیت مشکل داریم. من با هیچکس دشمنی ندارم اما حرفم این است که وقتی مربی خارجی می آوریم باید از آنها استفاده کنیم.

در فاصله هفت بازی باقی مانده برای پرسپولیس، به نظر شما تیم سوم جدول از نظر اختلاف امتیاز با سپاهان چقدر شانس دارد؟

من قدرت خودم را بیشتر از اندازه گیری حریفان پرسپولیس می دانم و معتقدم اگر تیم خوبی باشیم و قوی به نظر برسیم، هیچ کدام از این تیم ها حریف ما نمی شوند و بازیکنان ما باید طوری بازی کنند که انگار تازه لیگ را شروع کرده اند.
ما شانس قهرمانی داریم و کار برای پرسپولیس تمام نشده است تا زمانی که قوی نشان دهیم و مثل 20 دقیقه ابتدایی بازی با سپاهان نباشیم. مشکل دیگری که داشتیم این بود که تیم سپاهان را خوب آنالیز نکرده بودیم و وظیفه تحلیلگران خارجی و دستیاران سرمربی خارجی بود که حریف را آنالیز کنند که توجهی به این موضوع نداشتند، بنابراین متأسفانه بازی را باختیم. سال به سپاهان

در مورد حریف پرسپولیس در جام حذفی به نظر شما کدام یک از حریفان گل گهر و فولاد برای پرسپولیس بهتر است؟

گل گهر کمی راحت تر از فولاد است و فولاد تیمی فشرده تر از فولاد، البته حالا تیم فولاد کمی بازتر از جواد نکونام که بسته بازی می کرد بازی می کند. در هر صورت فکر می کنم جدا از شانس پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ، پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد.

نظرت در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی و دستیارانش چیست؟

امیر گلنویی در بین مربیان منتخب بومی جزو بهترین ها بود. از بین مربیان ایرانی واقعا یحیی و امیر کلانوی لیاقت حضور در تیم ملی را داشتند و در نهایت امیر کلانوی انتخاب شد اما در این بین بحث هایی در مورد کمک سرمربی تیم ملی دارم و معتقدم بهتر است. که مربی ایرانی به عنوان کمک مربی ایرانی انتخاب می شود. و اگر قرار است مربی خارجی به عنوان دستیار سرمربی انتخاب شود، بهتر است هم از امیر کلانوی و هم از فوتبال ما شناخت کافی داشته باشد.

یکی از بحث ها در تیم ملی به بحث گوش دادن لژیونرها به سرمربی تیم ملی برمی گردد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

واقعیت این است که مهدی طارمی شاید از نظر فنی کمک خاصی نگیرد اما در تیم ملی همه چیز به رهبری سرمربی برمی گردد که قطعا اقتدار و کاریزمای واقعی دارد و مشکلی از این بابت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید