ترویج هتک حرمت فرهنگی به دلیل ناکارآمدی نهادهای مسئول


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883324

عضو شورای حوزه های علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

معصومه ظهیری با اشاره به اینکه حجاب یکی از شاخص های کرامت و شخصیت فردی است، گفت: با انفعال نهادهای مسئول شاهد ترویج کفر فرهنگی و بازکردن راه نفوذ در کشور هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه ظهیری در گفت و گو با بلاگ اظهار داشت: حجاب از نیازهای دین و از واجبات دین و از دستورات خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به تاریخچه حجاب و تحقیقات انجام شده در این زمینه نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که یکی از شاخص های تعیین شأن و شخصیت یک فرد، لباس و البته لباس هایی است که برهنه نیستند. .

عضوهیات مدیره سمینار شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نوع پوشش هر فرد دارای آثار فرهنگی است، تصریح کرد: لباس و پوشش برای بیرون و اجتماع است چرا که افراد می توانند هر نوع پوششی را در خانه بپوشند. اما یک نفر وقتی مهمان وارد می شود خانه اش می شود، حتی اگر از اقوام و دوستان هم باشند، لباسش عوض می شود که نشات گرفته از فرهنگ ماست.

ظهیری یادآور شد: پوشش و حجاب پوششی است که در جامعه حضور داشته باشد، البته هر جامعه ای آداب و رسوم خاص خود را دارد، از جمله اینکه لباس مراسم عزاداری با عروسی، محل کار و مجالس متفاوت است و در هر فرهنگی که دارد. تعریف خودش این است که اگر هرکسی بخواهد برعکس، تعریف تنبلی، بی توجهی به آداب و رسوم اجتماعی و بی فرهنگی بودن است.

وی افزود: همانطور که در آثار تاریخی کشورمان از جمله سنگ نبشته ها، نقاشی ها و نوشته ها مشخص است، زندگی عفیفانه همیشه نزد زنان ایرانی بوده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ اسلامی ما در طول تاریخ مورد هدف قرار گرفته است، گفت: حلال خواری، حلال زایی، همدلی و کمک، ایثار، انفاق و انفاق از جمله فرهنگ های دینی ما است که مورد هجمه قرار گرفته است و همچنین مردم و نهضت هایی که مورد حمله قرار گرفته اند. این حمله آنها شروع به جستجوی نارضایتی و فشار روانی در جامعه ایران کردند.

ظهیری ادامه داد: یکی از جلوه هایی که باعث ایجاد تنش و اضطراب در جامعه می شود، تحریک جنسی است که به دلیل نفوذ فرهنگی در حوزه پوشش و رفتار صورت می گیرد.

عضو شورای سمینار شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان نسبت به حفظ ارزش ها تعهداتی دارند، گفت: مردم باید با انتقال پیام نسل به نسل و افزایش دانش و بصیرت در حفظ این ارزش ها تلاش کنند.

وی بر لزوم پاسداری از این ارزش ها توسط متولیان کار فرهنگی و حاکمیت کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که موظف به اجرای حدود 17 نهاد بوده است. ، اجرا نشدند و به دلیل انفعال این نهادها شاهد ترویج هتک حرمت فرهنگی بودند و راه را برای نفوذ در کشور باز کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید